Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز سه‌شنبه در نهمین نشست تخصصی بسته‌بندی صنایع دستی و راهکارهای تجاری‌سازی آن به میزبانی شهرکرد تاکید کرد: با تشریح و تبیین اهمیت بسته‌بندی تولیدات صنایع دستی برای هنرمندان و فعالان این عرصه زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: تولید ثروت ملی و استفاده از آن در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم از مهمترین دستاوردهای اهمیت بسته‌بندی تولیدات صنایع دستی برای هنرمندان و فعالان این عرصه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوادی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه هنرمندان با هدف ارتقای کمی و کیفی بسته‌بندی صنایع دستی و راهکارهای تجاری‌سازی را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کیفی‌سازی، نوآوری و خلاقیت در تولیدات صنایع دستی مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.
مهرداد رئیسی تاکید کرد: استقبال مردم از تولیدات صنایع دستی مطلوب اما هنوز به شرایط کافی و مطلوب نرسیده است.
وی یادآور شد: افزایش صادرات و ارزآوری از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در حوزه تولیدات صنایع دستی به شمار می‌رود.
رئیسی تصریح کرد: تجاری‌سازی، آموزش، تولید، بسته‌بندی مناسب و عرضه به بازار از مهمترین مؤلفه‌های حوزه صنایع دستی است.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در استان تشکیل شده است.
سید جلیل‌الله رضوی دهکردی تاکید کرد: فعال شدن انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در دستورکار اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان قرار دارد.
وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی همکاری‌های مشترک با فعالان حوزه صنایع دستی را دارد.
معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره کل برای توانمندسازی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی از آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برخوردار است.
محمد کوهیان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های جعبه‌سازی نوین، طراحی جعبه و بسته‌بندی و کارآفرینی و تکنیک‌های خلاقیت از پیشنهادات اداره کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در این حوزه به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد ۳ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.
هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.
در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار محصولات نمدی از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد و این نشان می‌دهد این محصول میتواند یکی از مهمترین کالاهای صادراتی استان باشد.
هم‌اینک ۵۰۰ هنرمند نمدمال در ۱۵ کارگاه بزرگ تولیدی چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در شهرکرد و ۱۰۰ نفر در بروجن هستند.
تاکنون ۲۵۰ فقره مجوز صنایع دستی برای این رشته صادر شده و ۴ شرکت فعال در تولید و صادرات نمد در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.
در خرداد ۱۳۹۰ نمدمالی چهارمحال و بختیاری جزو میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است.
با توجه به کاربرد زیاد نمد، قابلیت استفاده این تولیدات در صنایع گردشگری، خودروسازی، دفاع و ورزش نیز وجود دارد.
تولید محصولات نمدی چهارمحال و بختیاری به دو روش سنتی و نوین صورت می‌گیرد که امروزه در بخش تولید نمدهای نوین به علت نوآوری و کاربردهای مختلف افزون‌بر ۴۰ نوع محصول نمد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران صنایع دستی شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران صنایع دستی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اتاق بازرگانی ایران صنایع دستی شهرکرد چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار