Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@22:40:57 GMT

«مری پاپینز» در تالار وحدت روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۵۴۷

«مری پاپینز» در تالار وحدت روی صحنه رفت

خبرگزاری آریا - موسیقی ما – نمایش موزیکال «مری پاپینز» به کارگردانی «احمد سلیمانی» و دراماتورژ و ترانه سرایی «محمدرضا کوهستانی» از شبِ گذشته (سه‌شنبه 28 آبان ماه) با رهبری «منوچهر صهبایی» در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
مشاور موسیقی و سرپرست آوازی این برنامه را «مهرداد بابایی» برعهده دارد و ارکستر «ایستگاه» به مدیریت «مهدی نوروزی» در آن حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارکستر 50 نفره است و بیش از 20 خواننده‌ی گروه کر نیز در آن فعالیت دارند.
ارکستر خصوصی «ایستگاه» از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به دلیل علاقه مشترکی که اعضای ارکستر به موسیقی و سینما داشته اند، در ابتدا اجرای موسیقی فیلم را به عنوان اساس کار خود برگزیدند تا این نقطه پیوند دهنده ذهن و سلیقه اعضای ارکستر محسوب شود. همچنین ندا صفی فر به عنوان مدیر ارکستر در این مجموعه مشغول فعالیت است.
«ایستگاه» تاکنون موسیقی فیلم‌های پرطرفدار جهان روی صحنه برده و همچنین سابقه همکاری با ریچارد کلایدرمن و ناصر چشم‌آذر را در کارنامه کاری خود دارد.
 بازیگرانی چون آرمین رحیمیان، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش طباطبایی و احسان کرمی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین بیش از 100 هنرمند گروه حرکت و بخش آوازی در این نمایش حضور دارند.
این اثر اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های «مری پاپینز» نوشته پاملا تراورس است که نیم قرن پیش نیز دستمایه ساخت فیلم موزیکالی به همین نام شد و توانست مشهورترین فیلمِ موزیکال تاریخ سینما شود. این داستان، دیدار مری پاپینز پرستار کودکان را با خانواده‌ی آقای بنکس روایت می کند. حضور مری پاپینز در خانه آقای بنکس، باعث افتادن اتفاقات اسرار آمیزی می شود و همه چیز را دستخوش تغییر می کند ...
احمد سلیمانی نمایش‌هایی چون یک «کلیک کوچولو«، «شام آخر»، «شب اسرار آمیز»، «په په و راهبان معبد وانگ» را در کارنامه خود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر

مدیرعامل بنیاد رودکی روز گذشته با وابسته اقتصادی و فرهنگی سفارت مجارستان در ایران دیدار کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه سید امیر عباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد با روبرت نَمت وابسته اقتصادی و فرهنگی سفارت مجارستان در ایران دیدار و پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری دوجانبه گفت و گو کردند.

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی در ابتدای این جلسه ضمن معرفی بنیاد رودکی، در خصوص تنوع برنامه‌های فرهنگی هنری این مجموعه و امکانات فنی تالارها و ظرفیت‌های بنیاد رودکی در میزبانی از جشنواره‌های فجر و هنرمندان بین‌المللی توضیحاتی داد.

تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه

 

اله‌یاری فومنی همچنین با اشاره به مدیریت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران توسط بنیاد رودکی گفت: تاکنون رهبران مطرح بین‌المللی به عنوان رهبر میهمان با این دو ارکستر همکاری داشته‌اند و این ارکسترها اجراهای بین‌المللی متعددی را در کشورهای مختلف روی صحنه برده‌اند.

مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین ادامه داد:  با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم نگاه مردم مجارستان را متوجه فرهنگ و تمدن چندهزار ساله ایران کنیم. قطعا حضور شما و برگزاری برنامه‌های مشترک به تحقق این هدف کمک می‌کند تا پیام صلح‌دوستی و انسان‌دوستی ایران به مجارستان و سایر کشورها برسد.

روبرت نَمت وابسته اقتصادی فرهنگی سفارت مجارستان نیز در ادامه با ابراز خوشحالی از حضور در مجموعه بنیاد رودکی به خاطرات خوش هنرمندان از حضور در تالار وحدت اشاره کرد و افزود: ما از برقراری همکاری‌های دوجانبه به خصوص در حوزه هنر و موسیقی استقبال می‌کنیم و همانطور که می‌دانید این حوزه‌ها ساده‌تر از سایر حوزه‌های اقتصادی و سیاسی قابل همکاری هستند.

از پخش کنسرت‌های موسیقی ایرانی از شبکه‌های رسمی تلویزیون مجارستان استقبال می‌کنیم. چراکه پخش تلویزیونی پوشش بزرگ مردمی را  برای ما خواهد داشت و می‌توانیم از آن به عنوان یکی از دریچه‌های برقراری گفت و گوهای بینا فرهنگی میان دو کشور از طریق هنر موسیقی بهره برده و با عموم مردم مجارستان ارتباط برقرار کنیم.

همکاری ارکسترهای بنیاد رودکی با ارکستر سمفونیک بوداپست و پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه مشترک میان دو مجموعه از دیگر مواردی بود که در این گفت و گو مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواننده لرستانی پس از چند سال غیبت به صحنه برمی‌گردد
  • سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد
  • پیمان یزدانیان و حسام اینانلو به تالار وحدت می‌آیند
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید