Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفارت افغانستان در کانبرای استرالیا اعلام کرد که نخستین جشنواره‌ فیلم افغانستان از شنبه شروع شده و تا پایان هفته در مرکز فرهنگی «ای-ان-یو» در این شهر در حال برگزاری است. تاریخ انتشار: 23:41 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۰۱

به گزارش خبرگزاری میزان، سفارت افغانستان در کانبرای استرالیا اعلام کرد که نخستین جشنواره‌ فیلم افغانستان از شنبه شروع شده و تا پنجشنبه در مرکز فرهنگی «ای-ان-یو» در این شهر در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری جشنواره‌ فیلم افغانستان در استرالیا، به نمایش گذاشتن توانایی‌ و استعداد کارگردان‌ها، فیلم‌سازان و بازیگران افغانستانی، عنوان شده است.

در این جشنواره هفت فیلم بلند، 3 فیلم مستند و فیلم‌های کوتاه با موضوعات مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود.

از جمله فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود؛ «هوا، مریم، عایشه» از صحرا کریمی، «بیگانه» از صدیق برمک، «ساربان افغان در استرالیا» از فهیم هاشمی، «اسامه» از صدیق برمک، «در بام جهان چی دیدم» از پرویز شمال، «پرورشگاه» از شهربانو سادات، «نامه‌ای به رییس جمهور» از رویا سادت، «سنگ صبور» از عتیق رحیمی، «جرگه» از بنجامین گلیمور، «راک کابل» از تراویس برد می‌باشند.

صحرا کریمی، رییس افغان فیلم، در رابطه با برگزاری این جشنواره در استرالیا گفت که برگزاری جشنواره‌ سینمای افغانستان در کانبرا یک اقدام بسیار خوب و فرخنده است.

به نوشته تلویزیون یک، برای نخستین بار جشنواره‌ فیلم افغانستان در کانبرای استرالیا پس از ۵۰ سال روابط میان افغانستان و استرالیا و صدمین سالروز استرداد استقلال کشور، در حال برگزاری است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان افغانستان استرالیا فیلم افغانستان جشنواره فیلم سینمای افغانستان در حال برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای نخستین بار در استان اصفهان

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: امید است سال جاری یادواره‌ای مثال‌زدنی برای کارگرانی که در حوادث استانی جان باخته‌اند، برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان نثاری پیش از ظهر امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمانه استاندار با تشکل‌های کارگری استان اصفهان با اشاره به پاره‌ای از مطالبات کارگران اظهار کرد: مسائل کارگران استان توسط دستگاه‌های تخصصی پیگیری می‌شود اما در نهایت به معاونت سیاسی استانداری ارجاع می‌شود.

وی به طرح ساماندهی اتباع بیگانه و ممنوعیت بکارگیری آن‌ها در مشاغل اشاره کرد و با تاکید بر پیگیری نیروی کار اتباع در صورت صلاحدید، اضافه کرد: اینکه کارگران از طریق کانون‌های صنفی و تشکل‌ها امورات خود را پیگیری می‌کنند اتفاق خوبی است اما ضعیف است که باید تقویت شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جان باختن کارگر در حین انجام وظیفه به منزله شهادت در راه خداست، برگزاری یادواره کارگرانی که در حوادث استانی جان باخته‌اند را جز آرزوهای دیرینه خود دانست و تاکید کرد: امید است در سال جاری یادواره مثال‌زدنی برای این قشر برگزار کنیم.

کد خبر 751744

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای نخستین بار در استان اصفهان
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی