Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولتالی نیسان  ( Dauletaly nyssan ) سه شنبه شب در حاشیه نشستی با نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گونه نشست ها و گفت وگوها نشان از روابط خوب میان کشورها دارد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی انجام شده می توان گفت توانمندی هایی که در خوزستان در حوزه های فولاد، نفت و کشاورزی وجود دارد با پتانسیل های موجود در قزاقستان شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر کنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس یکی از اهداف و وظایف خود برای سفر به استان خوزستان  را آشنا کردن تجار این منطقه  با بازار قزاقستان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود تا تجار ۲ کشور به یکدیگر شناسانده شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نمی توان گفت تجار قزاقستانی در چه حوزه هایی می توانند در خوزستان سرمایه گذاری کنند بلکه امروز پس از اطلاع از تمامی پتانسیل ها و پس از درمیان گذاشتن این اطلاعات با آنها می توانم نتیجه را اعلام کنم.

نیسان با اشاره به ویژگی ها و مزایای سرمایه گذاری در قزاقستان بیان کرد: جغرافیای استراتژیک این کشور، قانون پشتیبانی از سرمایه گذاران خارجی در همه زمینه ها، حمایت دولت از سرمایه گذاران، معافیت مالیات از زمین  و ملک و اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله این مزایا است.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت:در یک فعالیت اقتصادی که به هر نحو و با هر شیوه ای آغاز می شود مهم نتیجه وخروجی آن است.

سیدسلطان حسینی امین گفت: استان خوزستان در بخش های مختلفی مانند کشاورزی  و گردشگری ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد لذا ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی به جرات می توان گفت خرمای خوزستان از بهترین  و مرغوب ترین نوع خرما برای صادرات به دیگر کشورها است.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: حوزه دیگر و مهم سرمایه گذاری در خوزستان در حوزه تصفیه آب، تبدیل آب شور به شیرین،   فاضلاب  و برق است.

وی با اشاره به توان فنی و دانش موجود در کشور بیان کرد: از کشور قزاقستان درخواست می کنیم نیاز خود را به ما اعلام کند تا براساس آن نیاز و با توجه به توانمندی خود، خدمات لازم را برای آنها فراهم کنیم.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی صادرات قزاقستان خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی صادرات قزاقستان خوزستان اهواز سرمایه گذاری خارجی صادرات قزاقستان خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌