Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:46:25 GMT

نتایج بررسی های محققان آمریکایی درباره «روزه»

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۱۴۴

نتایج بررسی های محققان آمریکایی درباره «روزه»

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد روزه‌داری به میزان قابل توجهی به بیماران دارای مشکلات قلبی و عروقی کمک و طول عمر آنها را زیاد می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد روزه‌داری ماهی یکبار به میزان قابل توجهی به بیماران دارای مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند. 

این پژوهش که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته تأکید می‌کند، روزه‌داری ریسک نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد و به طور کلی به طول عمر افراد کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:  روزه دارانی با مشاغل سخت +عکس رازهای سلامت در روزه داری

این مطالعه جدید حاکی از آن است،  اثرات بیماری مزمن که طی چند دهه بروز می‌کند  با روزه گرفتن کاهش می‌یابد.
محققان دانشگاه یوتا تأکید می‌کنند، افرادی که به طور مرتب روزه می‌گیرند، دست کم 4.5 سال از انهایی که همیشه غذا می‌خورند و هیچ وقت از مصرف غذا خوداری نمی‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند. 

بنیامین هورن، مدیر تحقیقات اپیدمیولوژی قلبی و عروقی و ژنتیکی در انستیتوی قلب بهداشت و درمان «Intermountain» می‌گوید: ما مدت‌هاست که درباره روزه‌داری پژوهش می‌کنیم. در این پژوهش‌ها بیش از دو هزاربیمار طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تحت پژوهش قرار گرفتند. 

برای مطالعات آینده، این تیم قصد دارد تا به بررسی اثرات جسمی روزه بر میزان کلسترول بالا و تأثیرات روانی بر اشتها بپردازد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین طول عمر روزه غذا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است