Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@21:00:54 GMT

افزایش حجم تولید ذرت در خواف

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۱۹۴

افزایش حجم تولید ذرت در خواف

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: حجم برداشت محصول ذرت علوفه‌ای در شهرستان خواف از ۱۵هزار تُن در سال گذشته به ۲۵هزار تُن در سال زراعی جاری افزایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین، رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۶۲۰ هکتار مزرعه زیرکشت این محصول در خواف از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شد و در مجموع ۲۵ هزار تن این محصول برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او تصریح کرد: این درحالی است که پارسال ۴۶۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خواف زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود.
مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: این شهرستان از مناطق مستعد ذرت علوفه‌ای در جنوب خراسان رضوی است و محصول برداشت شده علاوه بر این شهرستان به دیگر مناطق همجوار نیز ارسال می‌شود.
ذرت علوفه‌ای از محصولات مهمی است که به عنوان خوراک دام به ویژه گاو و گوسفند مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمیت (مقدار علوفه) و کیفیت (درصد پروتئین، نشاسته، مواد معدنی) علوفه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گیاه ذرت مواد قندی و نشاسته زیادی دارد و عملکرد علوفه ذرت به ۸۰ تا ۱۰۰ تن در هکتار می‌رسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ذرت خواف جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی