Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@05:04:26 GMT

مقابله دفاع هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۴۵۲

مقابله دفاع هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری سانا اعلام کرد که این موشک‌ها از جنگنده‌های اسرائیلی و از بلندی‌های جولان و مرج عیون لبنان شلیک شدند و پدافند هوایی سوریه توانست اکثر این موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم کند.

یک منبع امنیتی دیگر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۲ موشک شلیک کردند و نیروهای هوایی سوریه ۹ موشک‌ را رهگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال رهگیری موشک‌های اسرائیل توسط نیروهای هوایی سوریه، صدای انفجارهای مهیبی در فضای دمشق شنیده شد و پس از دو حمله رژیم صهیونیستی و رهگیری آن، آرامش کاملی در آسمان دمشق حاکم شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است این حملات را به تلافی راکت‌های شلیک شده از سوریه انجام داده است.

در این راستا ارتش اسرائیل در توییتی صبح امروز نوشت، حملات گسترده‌ای علیه اهداف سوریه از جمله موشک‌های زمین به هوا، مقرهای فرماندهی نظامی، انبارهای تجهیزات و پایگاه‌های نظامی آغاز کرد.

این ارتش مدعی شد: در نتیجه این حملات، تعدادی از آتشبارهای دفاع هوایی سوریه منهدم شدند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت: جنگنده‌های ما بامداد امروز ده‌ها هدف نظامی وابسته به ارتش سوریه را در داخل اراضی این کشور هدف گرفتند که این اهداف شامل موشک‌های زمین به هوا، مقرهای فرماندهی، انبارهای سلاح و پایگاه‌های نظامی و در پاسخ به حملات موشکی روز سه شنبه از اراضی سوریه بود.

خبرگزاری سانا هم به نقل از منابع نظامی نوشت: "در ساعت ۱:۲۰ صبح چهارشنبه، جنگنده‌های اسرائیلی اطراف شهر دمشق را با شماری از موشک‌ها هدف گرفتند."

سانا این حمله را "سنگین" توصیف کرد و یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در دمشق می‌گوید صدای چند انفجار مهیب را شنیده است.

رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفته بود که چهار موشک شلیک شده از سوریه به سوی شمال اسرائیل را با سیستم‌های دفاعی در آسمان منهدم کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه

دریافت 1 MB دریافت 963 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شکل رسمی از آغاز مرحله اول عملیات نظامی این رژیم در شرق رفح خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد درحال انجام «حملات هدفمند» علیه حماس در شرق رفح است.

کد خبر 849873 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • پدافندهای لیزری مقابله با شاهد ۱۳۶ به اوکراین می رسند؟ | قرارداد نظامی بی سابقه اسرائیل
  • حمله هوایی اسرائیل به دفتر جنبش نجباء در دمشق
  • حماس؛ سیمرغی که از خاکستر غزه برمی‌خیزد
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان