Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد پایش حمل‌ونقل عمومی استان به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و نحوه خدمات‌رسانی سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تشکیل ستاد پایش حمل‌ونقل عمومی در استان‌ها پس از اصلاح قیمت بنزین، افزود: پایش مستمر وضعیت حمل‌ونقل عمومی و شهری، حفظ ظرفیت حداکثری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نظارت بر قیمت خدمات این حوزه از وظایف این ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش یک میلیون لیتری مصرف بنزین در استان پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین خبر داد و گفت: ضریب اشغال ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری نیز پس از اجرای این طرح افزایش یافته است.

رحمتی با تأکید بر تعریف بسته‌های حمایتی یا افزایش سهمیه برای برخی از گروه‌ها مانند وانت‌های شهری و مسافرکش‌های شهری و روستایی، افزود: طرح اصلاح قیمت بنزین باید همزمان با تقویت حمل‌ونقل عمومی اجرا شود تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل اولین جلسه مشترک ستاد پایش حمل‌ونقل عمومی کشور با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد پیشنهادهای استان‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه تأکید شد که نرخ کرایه ناوگان بار و مسافر شهری اعم از وانت‌بار، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی تا اطلاع ثانوی هیچ تغییری نخواهد داشت و شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها وظیفه نظارت بر این امر را عهده‌دار هستند.

رحمتی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از سوخت CNG، حضور مستمر گشت‌های بازرسی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی در شهرها و اطلاع‌رسانی در خصوص تصمیمات ابلاغی مرتبط با طرح سهمیه‌بندی سوخت به طور دقیق و سریع از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود.

 

 

بیشتر بخوانید: تاکسی‌های اینترنتی دقیقا چقدر سهمیه بنزین می‌گیرند؟  تامین معیشت اولویت اصلی در مباحث روستایی است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بنزین تاکسی خدمات رسانی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در آستانه هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، برنامه‌های اجرایی این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار کرد: در تقویم سالیانه کشور، هفتم اردیبهشت از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نام‌گذاری شد تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی باشد.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، منشأ بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران، طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه به منظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم این هفته است.

باقری هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها و مردم تا پایان سال‌جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه پیدا کند و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هم‌وطنان باشیم.

کد خبر 747560

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند