Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه با حضور اعضا و به ریاست محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در محل سالن ولایت واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست محمدجواد حشمتی مهذب ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند اعضای شورا در بخش های مختلف به رغم کاستی های موجود در عرصه منابع مالی و انسانی طی سخنانی اظهار داشت: بدون تردید ما در جهت حفظ اراضی ملی و دولتی و نیز منابع طبیعی بسیار جدی هستیم و با حساسیت خاصی آن را دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسلما تخریب بنا و قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی آثار روانی سوء در بین آحاد جامعه داشته و خسارات زیادی را دربردارد و اگر چنانچه مراجع ذیصلاح هر یک برابر وظایف قانونی خود برای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی توسط متجاوزین، اقدامات لازم را معمول دارند، مطمئناً دیگر شاهد چنین تصرفات غیرقانونی نخواهیم بود، البته تلاش جدی برای کوتاه کردن دست غاصبین از اراضی ملی و برگرداندن آن به بیت المال، جایگاه خاص خود را خواهد داشت.

حشمتی افزود: حریم شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با واگذاری اراضی حریم به افراد حقیقی و حقوقی به شدت برخورد شود. در غیر این صورت مقوله حاشیه نشینی همراه با آسیب های مربوط به آن رفته رفته توسعه می یابد و این موضوع حتماً به مقامات و مدیران قضایی در سطح استان ابلاغ خواهد شد تا در چارچوب مقررات قانونی به حفظ و حراست اراضی حریم همت کنند و شهرداران نیز لازم است به مسئولیت خطیر خود در این زمینه واقف بوده و با بهره گیری از کاداستر جلوی بسیاری از تصرفات غاصبانه اراضی ملی و حریم را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان تهران آنگاه به مسئله آلودگی آب شرب تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع فوق العاده مهم و حیاتی است و حتی در برخی از موارد جرم به شمار می رود و چنانچه مسئولان مربوطه برای رفع این معضل بزرگ و حساس، اقدام لازم معمول ندارند، حتماً اعلام جرم خواهد شد. چرا که اسناد بالادستی نیز بر اهمیت مراتب فوق تأکید دارد.

وی در ادامه افزود: با کمال تأسف با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح استان و به ویژه تهران مواجه هستیم و ضرورت دارد همه ارگان های ذیربط با دقت و جدیت کامل وارد صحنه شده و بدواً مبادرت به اقدامات پیشگیرانه کنند و در صورت ایجاد بنا پس از انجام تشریفات قانونی با قاطعیت تمام به تخریب و قلع و قمع آن بپردازند.

حشمتی تأکید کرد: تلاش می کنیم شعبه ویژه ای برای این امر مهم در کلیه مراحل دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدیدنظر در نظر بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود اظهار داشت: واگذاری برخی از اراضی برای موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی آن هم به ثمن بخس معضل دیگری است که می طلبد برای حفظ ثروت ملی، موازین قانونی همچون انجام مزایده و سایر تشریفات اداری در مسیر واگذاری ها به دقت مراعات شود و در ادامه نیز در راستای استفاده بهینه از این اراضی، نظارت مستمر و پیوسته اعمال شود.

در ادامه جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری و گزارشات مستند تعدادی از اعضای شورا استماع شد و پس از طرح مباحث کارشناسی لازم، حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

برچسب‌ها دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل

به گزراش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری