Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمودخانی گفت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگستری شهرستان البرز برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برحسب ویژه انتخاباتی تعیین شده‌اند. تاریخ انتشار: 11:15 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۴۶۱

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمود محمودخانی رییس دادگستری شهرستان البرز در نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان گفت: امنیت و سلامت انتخابات باید هدف همه دستگاه‌ها و مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات پرشور، سالم، توام با آرامش و امنیت و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار دارای اهمیت است، زیرا دشمنان نظام همیشه با سیاه نمایی و دروغ پردازی خواسته اند حضور پرشور مردم را کمرنگ نشان داده و با انواع حیله ها، توطئه‌ها و فتنه‌ها مانع حضور مردم در انتخابات شوند، اما مردم ایران اسلامی پای آرمان‌های خود ایستاده اند و با حضور خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز همیشه تاکید داشته اند که انتخابات باید پرشور و در سلامت و امنیت کامل برگزار شود و وظیفه همه ما این است که با عملکرد مثبت خود حضور مردم در انتخابات را حداکثری کنیم.

محمودخانی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اولین بار دادستان به عنوان مدعی العموم در هیات اجرایی شهرستان حضور خواهد داشت و همین موضوع تضمین کننده سلامت انتخابات و ضمانت اجرای صحیح قانون خواهد بود.

رییس دادگستری شهرستان البرز تاکید کرد: تاثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات گسترده و حساس است و می‌تواند کارکرد‌های مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی انتخابات داشته باشد به همین خاطر رصد فضای مجازی بسیار دارای اهمیت است و دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به رصد و کنترل این فضا باید تلاش مجدانه‌ای داشته باشند تا از ایجاد تنش در سطح جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: انتظار از فعالان فضای مجازی این است که با قوانین این حوزه آشنا شوند تا خدایی ناکرده افراد به دلیل عدم اطلاع و آشنایی به قانون دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: تعیین شعب اختصاصی جهت رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی

محمود محمودخانی در ادامه اظهار داشت: اموال و امکانات عمومی و دولتی که در اختیار دستگاه‌ها مختلف قرار دارد نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به نفع کاندیدا‌ها استفاده شود و در صورت مشاهده برخورد بدون اغماض قضایی صورت خواهد گرفت و همه باید تلاش کنیم تا هیچ شائبه جانبدارانه‌ای در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

این مقام قضایی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت گیرد و انتظار این است که کاندیدا‌ها به نکات مثبت خود اشاره کنند و برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند و به طرفدارانشان نیز این مطلب را تذکر دهند و بر اساس موازین قانونی رفتار کنند.

محمودخانی تاکید کرد: تخلفات انتخاباتی در دوره‌های گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لازم تذکرات و هشدار‌های لازم به اشخاص مختلف داده شود تا با نگاه پیشگیرانه به استقبال برگزاری انتخابات پیش‌رو برویم.

رییس دادگستری شهرستان البرز در پایان اظهار داشت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگستری شهرستان البرز برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برحسب ویژه انتخاباتی تعیین شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس دادگستری شهرستان البرز فضای مجازی انتخابات جرائم انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی