Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح حمایت معیشتی،گفت: قطعاً افرادی چون کارگران، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، مشمول این طرح هستند.

وی با بیان اینکه قرار است از ۱۸ میلیون خانوار یا ۶۰ میلیون نفر از مردم حمایت معیشتی شود،افزود: کسانی که فکر می‌کنند مستحق دریافت این حمایت معیشتی هستند، در سامانه‌ای که اعلام خواهیم کرد، این موضوع را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره حمایت برخی از غربی‌ها از اغتشاشات اخیر ایران، اظهار داشت: برخی از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و به ویژه آمریکا تصور کردند چهار نفری که به خیابان‌ها آمدند، اغتشاش کردند و چند جا را آتش زدند، همه مردم ایران هستند.

واعظی افزود: افرادی چون «پومپئو» و «ترامپ» با عجله ابراز خوشحالی کرده و ذوق‌زده شده‌اند درحالی‌که ما بارها گفته‌ایم آنان مردم ایران را به خوبی نمی‌شناسند چرا که ممکن است مردم‌ ما کمبودهایی از نظر معیشتی، انتقادهایی را به برخی از بخش‌ها داشته باشند اما ما مشکلات خود را در داخل ایران حل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که پای دشمنان و خارجی‌ها وارد این مسائل شود.

وی متذکر شد: مردم زنجان، تبریز و بسیاری از دیگر نقاط کشور به شکل خودجوش در راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند که اجازه دخالت به کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه وقتی قرار است کل درآمد حاصل از سهمیه‌بندی بنزین به اقشار کم‌درآمد جامعه داده شود، چه عایدی برای دولت دارد؟ تصریح کرد: زمانی که بنزین ارزان بود، مصرف آن بسیار افزایش می‌یافت و ما نمی‌خواستیم به جایی برسیم که مجبور به واردات بنزین شویم، بر این اساس یکی از اهداف ما، مدیریت مصرف سوخت بود.

واعظی ادامه داد: همچنین گرانی‌های اخیر باعث شد که اقشار گسترده‌ای در کشور تحت فشار معیشتی قرار گیرند و ما مجبور بودیم از کسانی که سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و وضع مالی بهتری دارند، بگیریم و به کسانی که اصلاً بنزین مصرف نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند، یارانه دهیم.

وی درباره نحوه برخورد با اغتشاشگران اخیری که دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه قطعاً باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند اما کسانی که گول خورده‌، باید مجازاتشان کمتر باشد ولی کسانی که به شکل سازمان‌یافته در این اعتراض‌ها شرکت کرده و خسارت‌های زیادی را به کشور وارد کرده‌اند، باید مجازاتشان بیشتر باشد و نمی‌توان به راحتی از آنان گذشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اینکه اخیراً کمیته سوم سازمان ملل، ایران را به نقض حقوق بشر محکوم کرده است، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که برخورد این کمیته دوگانه و سیاسی است چرا که کشورهایی چون عربستان، حزب، آزادی و پارلمان ندارند اما کسانی به آنان کاری ندارد و افکار عمومی دنیا به خوبی این مسائل را متوجه شده‌اند.

کد خبر 4776881 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود واعظی هیئت دولت قیمت بنزین اغتشاشات ایران مجلس شورای اسلامی حسن روحانی قیمت بنزین محمدجواد ظریف هیئت دولت علی لاریجانی شورای نگهبان ایران اسحاق جهانگیری علی ربیعی بنزین محمد جواد ظریف ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رشت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز توسط ماموران پاسگاه انتظامی لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟