Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کافه کتاب» به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و سالروز کتابدار با حضور رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرمسعود عرب، رئیس این دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، گفت: حضور در محافل علمی در گیرودار سایر کارها، احساس مطلوبی در انسان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشکر از مجموعه دست اندرکاران مربوط به انتشارات و کتابخانه دانشگاه، افزود: باید با توسعه نشست‌های علمی و محوریت قراردادن دانشجو، به اهداف علمی دانشگاه که توسعه علم و دانش با زیرساخت‌های آموزش و پژوهش است، برسیم و همچنین سطح علمی خود را نیز ارتقاء دهیم.   عرب تاکید کرد که بدون درست کردن زیرساخت ها، نمی‌توان سطح علمی خودمان را ارتقاء بدهیم و یکی از این زیرساخت ها، کتابخانه است که ویترین دانشگاه می‌باشد.

وی افزود: حوزه‌های نشر، کتابخانه و اینترنت همه به هم مرتبط هستند و بدون تقویت منابع علمی، افزایش فضای فیزیکی و دسترسی به اینترنت، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که دانشجویان در کتابخانه حضور داشته باشند، لذا برای حضور دانشجویان باید زیرساخت‌ها را فراهم، و امکانات را تقویت کنیم.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد که در سال جاری برای خرید منابع علمی کتابخانه هزینه شد، و بار‌ها در ساعت ۵ بعد ازظهر به کتابخانه سر زدم و حضور فعال دانشجویان را دیدم، ما آمادگی داریم تا زمان کار کتابخانه مرکزی را برای دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی اضافه کنیم.

عرب با ابراز امیدواری از برگزاری هرچه بیشتر اینگونه محافل، ادامه داد: تا جایی که زیرساخت‌ها اجازه دهد، ما از پیشرفت کتابخانه و برگزاری این محافل استقبال می‌کنیم.

پیش از سخنان رئیس دانشگاه، دکتر خدایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه طی سخنان کوتاهی، با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اسلام و تبریک هفته کتاب، از تمام کسانی که کتابخانه را یاری می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: کتابخانه مکانی است که انسان را به ضمیر و فطرت اولیه خود برمی گرداند و ارائه اطلاعات به نسل جوان حال خوش و احساس خوشایندی برای انسان ایجاد می‌کند.

در ادامه این مراسم، دکتر یادگاری نیز ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان دانشگاه از انتشارات و کتابخانه، از زحمات دکتر ظریفیان نیز تشکر کرده و گفت که ایشان، چون مولف هستند، با کتاب و کتابخانه مانوسند.

ظریفیان نیز با تشکراز حمایت‌های مسئولان دانشگاه از کتابخانه مرکزی، از همکاری مستمر واحد فناوری اطلاعات با کتابخانه قدردانی کرده و هفته کتاب و روز کتابدار را به تمامی کارکنان کتابخانه تبریگ گفت.

وی همچنین افزود: تقریبا ۷۰ درصد برنامه عملیاتی سالجاری اجرایی شده است و از این بابت بسیار خرسندم.

سپس "دکتر فکرآزاد" استاد پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه بعنوان مهمان ویژه کافه کتاب، در زمینه ارتباط انسان‌ها با کتاب و تبلور فرهنگ، سخنرانی کرد.

گفتنی است، در پایان این کافه کتاب نیز با اهدای لوح از زحمات نویسندگان برگزیده، اعضای فعال کتابخانه مرکزی، کارکنان کتابخانه مرکزی و واحد فناوری اطلاعات، تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم بهزیستی هفته کتابخوانی کافه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت

رئیس دانشگاه شاهد گفت: حدود ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد در سال تحصیلی جاری جذب شدند.

چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: امسال حدود ۵۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه شاهد جذب شده و این تعداد برای سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه جذب اساتید در این دانشگاه گفت: جذب اساتید در دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه جذب انجام می‌شود و مراحل جذب بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یا شکایتی از اساتید از سوی دانشجویان صورت گرفته و چه برخوردی در این خصوص انجام شده گفت: از بین ۳۴۴ استادی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، تنها شکایت از یک استاد از سوی دانشجویان داشتیم که این استاد را خودم شخصا خواستم و صبحت کردم که شروع آن هم یکی از دانشجویان بود که این استاد علیه حجاب در کلاس صحبت کرده بود که به این استاد خاطی گفته شد و تذکر لازم دادیم که تاکنون تکرار نشده است.

چلداوی اضافه کرد: شکایت از اساتید در دانشگاه شاهد بسیار معدود است و اگر موردی هم اتفاق بیفتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت