Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏، کامبیز لقمانی مقدم در جلسه ساماندهی آب‌بندان‌ها در فرمانداری آستارا اظهار کرد: اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری و آبزی‌پروری در آب بندان‌ها برنامه‌ریزی کنند تا بستر جذب مسافر، رونق تولید و اشتغال فراهم شود.

وی افزود: طبق شیوه‌نامه استاندار گیلان از سرمایه‌گذاری در اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری در آب بندان‌ها حمایت می‌شود و سرمایه‌گذاران برای راهنمایی و حمایت در خصوص نوع طرح ها، به اداره‌های متولی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لایروبی دو آب بندان دمیرلیک و دربند با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال تا پایان بهمن ماه پایان خواهد یافت و بلافاصله آبگیری خواهند شد تا در سال آینده در تامین آب کشاورزی مشکلی نداشته باشیم.

معاون عمرانی فرماندار آستارا افزود: از آب بندان ها برای آبیاری ۷۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و پرورش ماهی استفاده می شود و ظرفیت آب کشاورزی آستارا ۱۵میلیون متر مکعب است و باید به تجهیز چاه های عمیق اقدام و از روش های نوین آبیاری کشاورزی استفاده کنیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 464332 برچسب‌ها استان گیلان فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان فرهنگ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران