Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 30 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه نوین آبیاری در گیلان اختصاص یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: این اعتبار امسال برای تجهیز حدود 3 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان هزینه می شود.
مجتبی شاه نظری افزود: از ابتدای اجرای این طرح در سال 70 تا کنون 13 هزار و 632هکتار از زمین های کشاورزی سنتی و مدرن گیلان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین در 2 هزار و722 هکتار از زمین های باغی و زراعی به طول 100 کیلومتر آبیاری کم فشار یا انتقال با لوله اجرا شده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای این طرح تاکنون در 40درصد از باغات قابل اجرای استان افزود: حدود 40 هزار هکتار از باغات استان به جز باغات چای مستعد تجهیز سامانه آبیاری نوین هستند.
مجتبی شاه نظری با بیان اینکه 85 درصد هزینه اجرای این طرح را دولت می پردازد افزود: اجرای روش های آبیاری نوین موجب افزایش 85 درصد راندمان مصرف آب ، حفاظت از خاک و صیانت از آن از نظر فرسایش و حاصلخیزی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختصاص اعتبار آبیاری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

یحیی عیدی بیرانوند در مراسم روز زمین پاک، اظهار کرد: در اسلام به توسعه فضای سبز و درختکاری سفارش شده است و همه در قبال زیبایی زمین مسؤولیم.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد در غرب کشور، اولین شهری است که برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کند. در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده است و با این طرح، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

او افزود: برای تفکیک زباله با شرکت‌های بومی و غیربومی رایزنی کرده‌ایم و هر شرکت برنامه بهتری برای تفکیک زباله داشته باشد با شهرداری قرارداد خواهد بست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان