Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با گذشت یک سال از آغاز تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه و با وجود ادعای مقامات فرانسوی مبنی بر کاهش دامنه این تظاهرات، اما اکنون آتش نشانان فرانسوی نیز برای پیوستن به این جنبش ضد سرمایه‌ داری اعلام آمادگی کرده‌اند. تاریخ انتشار: 13:42 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۵۵۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ یکی از معترضان جلیقه زرد در فرانسه که در جریان این تظاهرات نابینا شده، قصد دارد علیه پلیس این کشور شکایتی را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معترض فرانسوی به تازگی از سوی پلیس این کشور هدف قرار گرفته و یکی از چشمان خود را از دست داده است.

«مانوئل» در جریان پنجاه و سومین تظاهرات جلیقه زرد‌ها هدف نارنجک پلیس فرانسه قرار گفته و چشم خود را از دست داده است.

این معترض فراسوی می‌گوید "مطمئن است که از سوی پلیس هدف قرار گرفته و شاهد اقدامات خشونت‌بار آن‌ها در جریان تظاهرات بوده است."

بیشتر بخوانید:

تظاهرات جلیقه زردها پاریس را فلج کرد برگزاری پنجاه و سومین شنبه اعتراضی در فرانسه

 

در حالی که مقامات فرانسوی مدعی پایان یافتن جنبش جلیقه زرد‌ها در این کشور هستند، اما آتش‌نشانان در این کشور برای پیوستن به جنبش جلیقه زرد‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه آتش نشانان جنوب فرانسه می‎گوید که آتش نشانان حرفه‌ای فرانسه به دنبال برپایی تظاهرات اعتراض آمیز علیه سیاست‎های دولت این کشور هستند.

وی می‎افزاید که این اعتراضات و مجموعه‌ای از اقدامات ضد دولتی در هفته نخست دسامبر آغاز می‌شود.

براساس این بیانیه، بسیاری از آتش نشانان در فرانسه قصد دارند به جنبش جلیقه زرد‌ها بپیوندند.

اعتراض‎های گسترده در فرانسه روز ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۱۳۹۷) در اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون آغاز و اکنون این جنبش وارد دومین سال خود شده است..

پلیس فرانسه در جریان این اعتراض‌های سراسری همواره برای متفرق کردن جمعیت از انواع روش‌های خشونت بار شامل استفاده بیش از حد از گاز اشک آور، تیراندازی، ضرب و شتم و خودروی آب پاش استفاده کرده است.

با گذشت بیش از پنجاه هفته از تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۱ نفر در جریان این تظاهرات جان خود را از دست داده‌اند؛ ۷۶ نفر به شدت مجروح شده، ۲۵۰۰ نفر مجروح، ۲۳ نفر نابینا، ۵ مورد قطعی دست و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس جلیقه زردها پلیس فرانسه امانوئل مکرون تظاهرات در پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست

رسانه‌های محلی در فرانسه گزارش داده‌اند که دانشجویان این کشور نیز دوست دارند تظاهرات ضد صهیونیست در دانشگاه‌هایشان مانند آمریکا گسترده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه ۲۴، خبرنگاران محلی در پاریس گزارش داده‌اند که دانشجویان پایتخت نشین فرانسه امیدوارند موجی از اعتراضات حمایت از فلسطین را در سراسر فرانسه به راه بیندازند.

دانشجویان یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان که در پاریس قرار دارد، علیرغم تعطیلی تظاهراتشان که چهارشنبه شب توسط پلیس اتفاق افتاد، همچنان به دنبال تظاهرات و اعتراض به جنگ غزه هستند. 

دانشجویان این دانشگاه می‌خواهند موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر دانشگاه‌های فرانسه به راه بیندازند و اکثر تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری هستند.

این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه ۲۴ اعلام کردند که دوست دارند صدای اعتراض آنها هم مانند دانشجویان آمریکا به گوش جهانیان برسد و آنها هم به اندازه دانشجویان آمریکا در این سیل اعتراضات ضد صهیونیست سهیم و موثر باشند. 

دانشجویان دانشگاه سوربن در شعارهای خود از دولت فرانسه میخواهند که به کمک مردم فلسطین بروند و از نهادهای بین‌المللی خواستار توقف بمب‌گذاری‌ها در غزه شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس