Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، وقتی دولت ترامپ می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند، به نظر می‌رسد که این ادعا صادقانه و معتبر نیست. درست است که اعتراض‌های اخیر به دنبال افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاده است اما نقش مهم آمریکا در مشکلات اقتصادی ایران و بالا رفتن قیمت بنزین را نباید نادیده گرفت. 

از سوی دیگر  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون در توئیتر خود واکنشی به این حوادث نشان نداده است اما تعدادی از  مقام‌های آمریکایی به آن واکنش نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کرده و در آن از مردم ایران و اعتراض‌ها حمایت کرده است.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا نیز در پیامی حمایت خود را از ایرانی‌ها اعلام کرده و هر گونه خشونت در برخورد با معترضان در ایران را محکوم کرده است. 

حمایت‌های دولت ترامپ از مردم ایران با انتقادهایی مواجه شده است و عده زیادی می‌گویند این حمایت صادقانه نیست و تحریم‌های ترامپ علیه ایران و مدیریت غلط و فساد اداری در ایران عامل مشکلات اقتصادی مردم است.

عسل راد، پژوهشگر شورای ملی ایران- آمریکا در این باره گفت: دولت ترامپ می‌تواند با رفع تحریم‌ها و اجازه فروش نفت به ایران، بهبود وضعیت اقتصادی را که طبق برجام قرار بود این کشور به آن دست یابد برای ایرانی‌ها به وجود آورد و باعث شود ایران به تعهدات خود در برجام بازگردد و رونق اقتصادی را تجربه کند.

دولت ترامپ در حالی از همراهی و کمک به مردم ایران سخن می‌گوید که با  تحریم داروها و بانک‌ها برای نقل و انتقال مالی دقیقا جان مردم ایران و بیماران را در خطر انداخته است. 

کارشناسان حقوق بشر بارها نسبت به تاثیرات منفی تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر زندگی مردم ایران هشدار داده‌اند و در مورد تحریم داروها صحبت کرده‌اند. 

سارا لی ویتسون سرپرست بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر گفت: مردم ایران خواسته‌های طبیعی دارند آمریکا باید خشم خود نسبت به ایران را کم کند و اگر خواهان کمک به مردم ایران است می‌تواند برای رفع تحریم‌ها اقدام کند و در این صورت به مردم ایران کمک کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه