Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@19:47:28 GMT

کارت سوخت کدام خودروها باطل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۱۲۸

کارت سوخت کدام خودروها باطل می‌شود؟

خبرگزاری میزان- بر اساس مصوبه هیات وزیران کارت سوخت خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلت‌های با عمر ۱۰ سال به بالا ابطال شد و این گروه از وسایل نقلیه باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند. تاریخ انتشار: 16:48 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۶۷۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، طی روز‌های گذشته و پس از آنکه دولت در ۲۴ آبان ماه با اصلاح قیمت بنزین، نظام سهمیه بندی را باردیگر برقرار کرد، برخی از شهروندان از ابطال کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت شان ابراز تعجب و گلایه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌ها حاکی از آن است که براساس آئین نامه مصوب هیات دولت، خودرو‌های دارای شرایط فرسودگی، نه تنها کارت سوختشان ابطال می‌شود، بلکه پلیس موظف است از رفت وآمد این خودرو‌ها جلوگیری کند.

براساس این آئین نامه، خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
کارت سوخت خودروهای فرسوده باطل می شود؟
کدام خودروها کارت سوخت دریافت نمی‌کنند؟

بر اساس این تصمیم که از سال ۸۸ تاکنون جاری است، تمام وسایل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

برهمین اساس، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کارت سوخت خودرو‌هایی که فرسوده تلقی می‌شوند را ابطال می‌کند و بدیهی است در صورت هرگونه تغییر در این تصمیم از سوی دولت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف به پیروی و ارائه خدمات مطابق با تصمیم دولت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت سوخت سهمیه بندی بنزین بنزین خودرو ابطال کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت سرنشینان خودرو سوختبر

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اکبر مرادی در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بندر خمیر حین گشتزنی در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان، به یکدستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون گردید و دچار حریق شده و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم که جهت سیر مراحل درمانی، به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی سهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید