Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:41:08 GMT

طرح پایش زیست محیطی شناورهای استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۸۷۰

طرح پایش زیست محیطی شناورهای استان بوشهر آغاز شد

فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناورها شامل تجاری و نفتکش‌ها با مشارکت کارشناسان محیط زیست و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان در برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این پایش مواردی مانند مدیریت پسماندها، آب توازن، نشتی‌های نفتی و سایر آلاینده‌ها و سایر اسناد و مدارک کنترل و آلاینده‌ها بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی‌نژاد ادامه داد: کشتی‌ها و شناورها ملزم به رعایت اصول محیط زیستی به منظور جلوگیری از آلودگی زیست بوم دریا بر اساس قوانین و مقررات داخلی و بین المللی و کنوانسیون‌های مربوط هستند.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: در اجرای طرح پایش زیست محیطی کشتی‌ها و شناورها، با حضور روی عرشه کشتی تجاری حاوی مواد غذایی (کانتینری و فله بر) به ظرفیت هشت هزار تن، وضعیت و نحوه دفع پسماندها، بررسی وضعیت آب توازن کشتی، پایش میزان خروجی ضایعات مواد نفتی، نحوه دفع فاضلاب انسانی و سایر الزام‌های زیست محیطی کشتی‌های تجاری بررسی شد.

محمدامین طلاب افزود: در این بازدید، مستندات مربوط به بخش محیط زیست شامل گواهینامه‌های پسماند، آلودگی هوا، آب توازن کشتی، دفاتر ثبت مواد نفتی و روغن مصرفی و نحوه دفع آن در خَن شناور ارزیابی شد.

وی بیان کرد: همچنین از بخش‌های مختلف کشتی شامل مخازن تفکیک، مدیریت پسماند و سامانه جداکننده مواد نفتی از آب بازدید صورت گرفت.

برچسب‌ها بوشهر محیط زیست پایش کیفی هوا دریا تخلیه و بارگیری شناورها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر محیط زیست پایش کیفی هوا دریا بوشهر محیط زیست پایش کیفی هوا دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان