Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:42:31 GMT

آخرین وضعیت سد‌های پنجگانه حاشیه پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۱۷۰

آخرین وضعیت سد‌های پنجگانه حاشیه پایتخت

احمد علی قربانیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره جدیدترین وضعیت سدهای پنجگانه تهران اظهار کرد: تا کنون ذخیره آب در مخازن ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰۷ میلیون افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: سال آبی جاری از اول مهرماه آغاز و تا امروز میزان بارندگی‌ها ۹۵ میلیمتر بوده که متوسط بلند مدت ۰/۴۰ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش و در دراز مدت ۱۳۶درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب منطقه‌ای استان تهران با اشاره به مدیریت مخازن در سال گذشته و مهار سیلاب‌ها بیان داشت: این اقدام در سال جاری نیز انجام می شود که تا کنون سد‌های امیرکبیر ۱۲۵، لتیان ۴۴، لار ۹۵، طالقان ۲۷۵ و ماملو ۲۱۸ میلیون مترمکعب در مخازن خود ذخیره آب دارند.

قربانیان به مجموع ۷۵۸ میلیون مترمکعبی ذخایر سدها اشاره و مطرح کرد: ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته ۵۵۱ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل ۲۰۷ میلیون مترمکعب بیشتر است همچنین میزان نرمال مخازن در آبان‌ماه ۷۰۹ میلیون مترمکعب باید باشد.

وی درباره دبی ورودی و خروجی سدها اعلام کرد: به جهت ایجاد آمادگی و جلوگیری از سیلاب‌های آخر سال دبی خروجی از دبی ورودی بیشتر بوده که در حال حاضر دبی ورودی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، ماملو به ترتیب ۴ ، ۷.۳ ، ۴.۲۷ ، ۲.۶ ، ۵.۳۸ مترمکعب در ثانیه و دبی خروجی ۹، ۱۰.۲ ، ۱۷.۶۵ ، ۷.۴۵ ، ۸.۷۳ متر مکعب در ثانیه است.

معاون آب منطقه‌ای استان تهران سرریزهای سد لتیان، امیرکبیر و ماملو منتهی به رودخانه های پایین دست دانست و گفت: سعی می‌کنیم حجم مخزن را خالی نگه داریم تا بتوانیم دبی پیک را مهار کرده و آن‌را عبور ندهیم، سد لار به علت فرار آب به ۵۰ درصد حجم مخزن نرسیده و سرریز سد طالقان وارد حوزه قزل اوزن می‌شود که خیلی دغدغه خسارت وجود ندارد.

قربانیان درباره شرایط فعلی سدها خاطرنشان کرد: برودت هوا بگونه‌ای است که سیلاب نداریم همچنین ذخیره‌‌های بارشی در ارتفاعات بصورت برف بوده که نگران کننده نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: سد های پنجگانه پایتخت ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال