Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:47:17 GMT

کلینیک فرهنگی از نیازهای اساسی جامعه امروز است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۵۲۵

کلینیک فرهنگی از نیازهای اساسی جامعه امروز است

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: سلامت جامعه تنها به کاهش بیماری‌ها منوط نیست و سلامت فکری، روحی، روانی، اجتماعی و فرهنگی نیز از شاخص های مهم جامعه سالم به شمار می رود.

وی اظهار داشت: توسعه فرهنگی زیربنا و سرآغاز توسعه‌ در جامعه به شمار می‌رود و ریشه توسعه فرهنگی نیز در توجه به کتاب در بین افراد مختلف نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رمز پیشرفت، تعالی و رسیدن به آرامش درونی در مطالعه کتاب نهفته است و با مطالعه و انس با کتاب از تشویشی که پیشرفت تکنولوژی فراروی بشر امروزی نهاده است، می‌توان گریخت و به آرامش درونی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سرانه مطالعه کتاب در استان را تنها ۱۳ دقیقه دانست و افزود: از این زمان کم نیز ۶ دقیقه به مطالعه کتاب‌های درسی صرف می‌شود و تنها چیزی حدود هفت دقیقه به مطالعه آزاد اختصاص پیدا می کند.

منوچهر جعفری سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه فرهیختگان، برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتاب، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، جلسات نمایشنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، حافظ‌خوانی و شهریارخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، کارگاه‌های قصه‌گویی و اجرای تورهای کتابخانه‌گردی از جمله برنامه های هفته کتاب در استان بود.

آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «سعید شعبان» ادامه یافت.

 معرفی کتابخوانان و کتابخانه‌های برتر آذربایجان‌غربی، معرفی انجمن کتابخانه‌های عمومی تکاب به عنوان برترین انجمن و تجلیل از داوران کودک جشنواره «هدهد» پایان بخش این مراسم  فرهنگی بود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی اداره کل کتابخانه‌ های عمومی آذربایجان غربی ارومیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز کتاب و کتاب خوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه روز کتاب و کتاب خوانی آذربایجان غربی ارومیه روز کتاب و کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم