Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:48:30 GMT

بستر ارائه تولیدات عشایر در شوشتر فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۶۸۳

بستر ارائه تولیدات عشایر در شوشتر فراهم شود

به گزارش ایرنا حسین پنبه دانه پور بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست شورای عشایری این شهرستان بیان کرد : لازم است اداره امور عشایر با همکاری منابع طبیعی و راه و شهرسازی زمینه تحقق این امر مهم را ظرف یک ماه آینده به نتیجه برساند .

وی افزود : با حمایت از جامعه عشایر و ارائه خدمات به آنها علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت آنها به سمت حاشیه شهرها نیز جلوگیری می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عشایری شهرستان شوشتر ادامه داد : با توجه به اینکه بیشتر خانوارهای عشایری شهرستان شوشتر هم اکنون در اتراق گاه های فصلی مستقر شده اند نیاز است شبکه بهداشت و درمان با همکاری جمعیت هلال احمر و دامپزشکی زمینه معاینه رایگان خانوارها و دام آنها  را فراهم کند .

وی گفت : برخی از این خانوارها در نقاط آسیب پذیر مستقر هستند که لازم است مسئولان مربوطه هشدار های لازم را به آنها بدهند و آنها را به مکانی امن منتقل کنند .

فرماندار شوشتر افزود : یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تسطیح راه های عشایری شوشتر برای امسال در نظر گرفته شده که با تشخیص امور عشایر هزینه خواهد شد .

وی گفت : پارسال حدود سه میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی و دامپروری به عشایر این شهرستان پرداخت شد که انتظار می رود بانک کشاورزی در افزایش سهمیه عشایر امسال تجدید نظری داشته باشد .

در شهرستان شوشتر حدود ۲هزار و۵۰۰ خانوار عشایری با ۱۲۰هزار راس دام وجود دارد که حدود ۸۰۰ خانوار آنها کوچ‌رو و بقیه در شهرک‌های مختلف شوشتر ساکن شده اند.
شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها زندگی عشایری رونق تولید شوشتر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری رونق تولید شوشتر خوزستان زندگی عشایری رونق تولید شوشتر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند