Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع در جلسه توسعه بیمه روستایی  با حضور مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت : افزایش امید در جامعه موجب تحکیم پایه‌های اقتدار ملی می‌شود که دولت تدبیر و امید، عشایر و روستاییان را سرمایه‌های اجتماعی می‌داند و ساز و کاری برای بهره‌مندی این قشر بعنوان مولدترین اقشار جامعه  اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: موضوع بیمه و توسعه آن، امروزه از اولویت‌های جوامع توسعه یافته و در عین حال یکی از ضرورت‌های تأمین رفاه برای آحاد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای توجه به توسعه پایدار، یکی از مهمترین مؤلفه‌های برنامه‌های راهبردی توسعه کشور را توجه به مناطق محروم و روستاها قرار داده و بر این اساس چگونگی بهره‌مندی ساکنان این نواحی از مواهب خدمات اجتماعی همواره، در برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

زارع با بیان اینکه اهمیت بیمه روستایی تا آنجایی بوده که ساختارهای کشوری و استانی برای آن تعریف شده است، افزود: ۳۳۰ هزار نفر خانوار در گیلان مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و دیگر اقشار هم از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

زارع دریافت حقوق بازنشستگی، حقوق از کارافتادگی، مستمری ناشی از فوت را از جمله  مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی  ذکر و بیان کرد: می‌بایست اطلاع رسانی از مزایای این صندوق همراه با رغبت‌افزایی انجام گیرد تا با ظرفیت‌های قانونی که صندوق برای گسترش پوشش بیمه‌ای درمانی و اجتماعی دارد، اهداف اصلی این طرح محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه و افزایش امید در جامعه موجب تحکیم پایه‌های اقتدار ملی و منجر به بهبود شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

استاندار گیلان گفت:  بیمه و تسهیلاتی که در این خصوص به جامعه هدف تعلق می‌گیرد، به طور قطع موجب ارتقای شاخص‌های روستایی و تولیدات این حوزه می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه هدف صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایری و روستایی پایداری عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: بیمه اجتماعی کشاورزی سه عامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را پوشش می‌دهد و در حال حاضر ۱۰۳ هزار مستمری بگیر و ۶۰ هزار بازماندگان بیمه‌شده متوفی تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

وی گفت: بیمه صندوق روستاییان تنها مختص به افراد ساکن  روستاها  نیست و کشاورز بودن شرط احراز بهره‌مندی از مزایای بیمه است.

علی شیرکانی با بیان اینکه برای بیمه روستاییان در هر استان سهمیه مشخصی وجود دارد، افزود: محیط طبیعی، ذات روستایی و پیگیری های مسئولان استانی باعث شده است تا سقف خاصی برای استان گیلان تعیین نکردیم تا گیلان در رتبه نخست بیمه روستاییان قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به توسعه فیزیکی روستاها بیان کرد: بخش نرم افزاری روستا نظیر هویت، اشتغال و بیمه باید مورد توجه و گسترش بیشتری قرار گیرد.

گیلان با جمعیت افزون بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار  نفر ، دارای ۱۶ شهرستان و دو هزار و ۵۰۰ روستاست.

برچسب‌ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

محمدرضا عسگریان  در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهر‌های استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند