Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با اعلام خبر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، برخی معلمان که محل تدریسشان در مناطق روستایی و عشایری است و میان آنها به‌صورت ویژه‌تر معلمان خرید خدمات آموزشی که حداقل حقوق را هم دریافت نمی‌کنند با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد.

در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد چاره‌اندیشی برای وضعیت این معلمان یا اختصاص حق ایاب و ذهاب می‌تواند به‌عنوان یک ضرورت مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمانی که محل خدمت آنها در روستاها یا مناطق عشایری است، اظهار‌ کرد: به وزیر آموزش‌وپرورش مأموریت داده‌ایم تا در هر موردی که آموزش‌وپرورش نیاز به اختصاص سهمیه بنزین دارد، درخواست را اعلام کنند.

وی افزود: پس از اعلام درخواست از سوی آموزش‌وپرورش و ارزیابی آن می‌توانیم برای تأمین سهمیه بنزین اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، یکی از معلمان عشایری درباره مشکلات برخی معلمان در پی افزایش قیمت بنزین گفته بود:‌ روزانه 212 کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشتم به مدرسه است، آن هم در استان سیستان و بلوچستان که زیرساخت مناسبی ندارد، با توجه به اینکه با همکارانم سرویس‌بندی کرده بودیم ماهانه 120 لیتر مصرف بنزین داشتم یعنی 120 هزار تومان اما از الآن باید ماهانه 270 هزار تومان برای بنزین پرداخت کنم و هزینه‌ام دو برابر شده است از طرفی هزینه رفت‌وآمد معلمان عشایری را هم سال‌هاست حذف کرده‌اند با این حقوق کم چگونه به‌فکر زندگی نرمال باشم؟

محمدرضا سیفی؛ مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز از تلاش وزیر آموزش‌وپرورش برای اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمان مناطق عشایری و روستایی خبر داده و گفته بود: "وزیر آموزش‌وپرورش هم تأکید دارد که حتماً برای معلمان عشایری در مناطق محروم، روستایی و مرزی از طریق دولت سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا خللی در روند آموزش ایجاد نشود. آموزش‌وپرورش پیشنهاد داده است همان‌گونه که برای سرویس مدارس سهمیه ویژه بنزین اختصاص یافته برای راهبران آموزشی هم این کار انجام شود چرا که نقش آنها در کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان، بالا بردن انگیزه به‌ویژه بین دانش‌آموزان دختر و در نهایت افزایش پوشش تحصیلی بسیار مهم است".

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق بنزین مدرسه استان سیستان و بلوچستان دولت آموزش و پرورش برنامه و بودجه بنزین حقوق سازمان برنامه و بودجه سهمیه بندی بنزین محمدباقر نوبخت مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی