Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله خجسته‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اقشار برخوردار بیشترین بهره‌مندی را از یارانه بنزین داشتند، افزود: طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین سبب صیانت از حقوق قشر کم برخوردار جامعه می‌شود.

وی، به وجود یارانه‌های پنهان در اقتصاد کشور اشاره و اضافه کرد: اصلاح نرخ بنزین و طرح حمایت معیشتی دولت در تسریع هدایت یارانه‌ها به سمت دهک‌های پایین جامعه اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار سمنان با اشاره به اقدام‌های سازنده دولت تدبیر و امید در حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، تاکید کرد: حرکت به سمت برقراری عدالت نسبی اجتماعی یکی از دلایل اصلی تصمیم‌گیری سران قوا در اجرای این طرح بود.

گامی جدی در جلوگیری از قاچاق

معاون استاندار سمنان اظهارداشت: طرح اصلاح قیمت بنزین با هدف یکسان‌سازی نرخ بنزین تولید و عرضه شده در ایران اسلامی اقدامی موثر در مسیر کاهش قاچاق این ثروت ملی است. 

وی با اشاره به اختلاف چشمگیر قیمت بنزین عرضه شده در ایران با قیمت آن در خارج از مرزهای کشور، بیان کرد: این اختلاف قیمت سبب قاچاق بخشی از این سوخت پرمصرف به کشورهای همجوار می شود، یکی از اهداف اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اصلاح حجم مصرف این ثروت ملی و جلوگیری از قاچاق آن است که مساله مهم اقتصادی محسوب می شود.

پیامدهای مثبت زیستی سهمیه‌بندی بنزین

خجسته‌پور با اشاره به تاثیر مصرف روزافزون بنزین بر آلودگی‌ هوا، اظهارداشت: با توجه به افزایش جمعیت سمنان در سال‌های اخیر، مصرف این سوخت در استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: پیش از اجرای سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف سه روزه سمنان حدود چهار میلیون لیتر بود، اما با اجرای این طرح در این مدت، مصرف این سوخت در استان به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسید.

معاون استاندار سمنان یادآور شد: طرح سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت آن علاوه بر مدیریت مصرف این سوخت در کاهش ترافیک و آلودگی هوا موثر است.

تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

خجسته‌پور ادامه داد: مردم نگران افزایش قیمت کالا و خدمات نباشند، چرا که دستگاه‌ها و تیم‌های بازرسی بر قیمت کالا و خدمات پس از افزایش نرخ بنزین در امر نظارت بر بازار فعال‌تر عمل می‎کنند.

وی افزود: شهروندان در اجرای دقیق و منطقی طرح نظارت بر قیمت کالا و خدمات پس افزایش قیمت بنزین مشارکت و همراهی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: اگرچه ممکن است در چنین شرایط اقتصادی روش اجرای طرح مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد، اما شهروندان بدانند دولت با جدیت در پی جلوگیری از تاثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ سایر کالاها و خدمات است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.

بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر درماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می شود.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی مدیریت مصرف انرژی استانداری سمنان سهمیه بندی بنزین پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی مدیریت مصرف انرژی استانداری سمنان سهمیه بندی بنزین عدالت اجتماعی مدیریت مصرف انرژی استانداری سمنان سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای