Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:43:35 GMT

مردم شیراز اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۵۸۹

مردم شیراز اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند

راهپیمایی کنندگان با پیمودن مسیر چهارراه ۱۵ خرداد تا چهارراه پیروزی، انزجار خود را از اقدامات اغتشاشگران اعلام کردند.
راهپیمایی‌ کنندگان با سردادن شعارهای "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، این همه لشکر آمده به‌عشق رهبر آمده، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آشوبگر، ما همه باهم هستیم پشت ولایت هستیم، راه نجات امت حمایت از ولایت، آشوگر بی ریشه شیراز دمشق نمیشه" اقدامات اخیر آشوب‌طلبان را در آتش زدن بانک‌ها، پمپ های بنزین و دیگر اماکن عمومی محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی، نظامی، امنیتی و انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راهپیمایی حضور داشتند که با سردادن شعار از کشور و دولت حمایت کردند.
جمعی از راهپیمایان با پوشیدن کفن اعلام کردند برای برقراری امنیت و وحدت در کشور و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی حاضر هستند جان خود را فدا کنند.

راهپیمایی کنندگان در قطعنامه پایانی این راهپیمایی تاکید کردند از هر کوششی برای حراست از ارزش های انقلاب اسلامی دریغ نخواهند کرد.
راهپیمایان در بخش دیگری از این قطعنامه از قوه قضاییه و دادگستری استان فارس خواستند تا با مراقبت از حقوق شهروندی و کرامت مردم  در برابر هرگونه تعرض به اموال عمومی و خصوصی در مورد اشرار نفوذی ها و ضد انقلاب که با اقدام خرابکارانه در مسیر دشمن قدم برمی دارند و امنیت مردم و جامعه را هدف گرفته اند با قاطعیت برخورد قانونی کند و گزارش اقدامات را به سمع و نظر مردم برسانند.
راهپیمایی کنندگان همچنین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستند با قاطعیت و به دور از هرگونه سیاسی کاری و محافظه کاری در بین مردم، دانشگاه ها مساجد، بازار و محافل حضور داشته باشند و سخنان مردم را بشنوند و از طریق مجامع قانونی مسایل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ملت رشید و سرافراز شیراز رمز پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن نظام سلطه و استکبار را در وحدت کلمه و پیروی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب می داند و با تمام وجود به وصیت امام راحل عمل می کند و اجازه نخواهد داد به پیوند محکم بین امام و ملت خدشه وارد شود.
در بخش دیگری از این قطعنامه بیان شده است: مردم شیراز از اقدامات به موقع و سریع نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و بسیج سرافراز تشکر می کنند و خواستار مراقب هرچه بیشتر از امنیت عمومی هستند و برخورد قاطع این نهادها در خاموش کردن فتنه های اخیر را تایید می‌کنند.
راهپیمایان همچنین در این قطعنامه ضمن تاکید به رونق تولید و  حمایت از تولید و کارآفرینان، تولیدکنندگان و صنعت داخلی بر استمرار تلاش مسئولان برای خودکفایی و رونق اقتصاد بدون هیچ چشم داشتی به بیگانگان تاکید کردند.

امام جمعه شیراز:‌مردم دست از آرمان ها برنمی‌دارند 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با محکوم کردن اقدام اخیر اغتشاشگران در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگاران گفت: دشمنان باید بدانند که مردم ایران هیچگاه دست از آرمان های انقلاب اسلامی، امام و شهدا برنخواهند داشت.

آیت الله لطف الله دژکام  افزود: مردم ایران از ارزش های انقلاب اسلامی بیش از هر چیزی مراقبت می کنند و به آن بها می دهند؛ البته این به معنای این نیست که بگویند نسبت به نوع کارهایی که در حوزه اجرا عملیاتی می شود هیچ بحثی ندارند، توقع همه این است همین طور که پای اصل انقلاب ایستادند مسئولان نیز تلاش کنند مشکلات مردم رفع شود تا مردم با اطمینان خاطر و آرامش کارهای زندگی شان را انجام دهند.
امام جمعه شیراز گفت: امیدوارم دشمنان متوجه شوند مردم انقلابی فارس که ۱۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند دست از این انقلاب برنمی دارند و هم مسئولان متوجه شوند که وظیفه خطیری بر عهده دارند که مسایل مردم حل شود.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.
در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. 
 سخنگوی دولت، رئیس دفتر رئیس جمهوری و  رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.
همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت ، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
دولت تاکید کرده است که ۶۰ میلیون ایرانی طبق جدول زمان بندی از  یارانه اصلاح قیمت بنزین بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها بنزین شیراز راهپیمایی فارس پروندهٔ خبری ناآرامی و اعتراض‌ها به تغییر قیمت بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنزین شیراز راهپیمایی فارس بنزین شیراز راهپیمایی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی