Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@08:44:48 GMT

روزی به نام علم اصول نامگذاری خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۶۴۹

روزی به نام علم اصول نامگذاری خواهد شد

رئیس انجمن اصول فقه گفت: با صلاحدید مراجع و نظرخواهی از استادان حوزه روزی به نام علم اصول فقه نامگذاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی، رئیس انجمن اصول فقه حوزه در گردهمایی استادان اصول فقه حوزه با عنوان نقش علم اصول در تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت:  برخی مباحث اصولی در علم اصول  یا بحث نشده و یا کم بحث شده است مانند قرینه مقابله یا حجیت ذوق فقهی، تنقیح مناط، مقاصد الشریعه و از جمله سیاق از مواردی است که بحث نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفسیر المیزان را می‌توانیم تفسیر سیاقی هم بنامیم بیان کرد: تنها شهید صدر و مظفر در مورد سیاق بحث کرده‌اند و دیگران به آن نپرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی سیاق در آیات قرآن را قبول ندارد که باید بحث کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ما از ابتدا طبق منویات مراجع کار را شروع کردیم و خطایی از ما سر نزده چون طبق این مسیر حرکت کرده‌ایم اظهار کرد: تاکنون 7 دوره مجمع عمومی داشتیم و اولین  دومین کرسی نظریه‌پردازی انجمن‌های علمی توسط این انجمن برگزار شد همچنین تاکنون سومین کرسی نظریه‌پردازی را برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: برپایی مراسم نکوداشت امام خمینی(ره) از جمله  دیگر کارهای این انجمن بوده همچنین اولین کنگره علمی آیت الله بروجردی توسط ما برگزار شد ضمن اینکه مقالات متعددی در عرصه‌های مختلف منتشر کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مقالات نکوداشت آیت الله بروجردی در دو جلد با عنوان شکوه مرجعیت منتشر شد افزود: اولین کتاب رمان قابل استفاده از جوانان از ایشان چاپ شد همچنین 180 نشست علمی تخصصی برپا کرده‌ایم که هر دو هفته یک میزگرد می‌شود.

حجت‌الاسلاممحمدی با بیان اینکه 30 کارگاه علمی و کاربردی از سوی انجمن برگزار شده است افزود: تدوین اصول فقه گرچه برای فقه سنتی بوده ولی می‌تواند فرافقه به معنای خاص و در مجامع علمی دنیا و دانشگاه‌های دنیا کاربرد داشته باشد و بر این اساس تعامل علمی با اهل سنت شروع شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تعامل در دنیا که اختلاف و تعصب هم ایجاد نمی‌کند و قدرت شیعه را در اهل سنت و غیر آن نشان می دهد علم اصول حوزه است بیان کرد:  یکی از ابتکارات انجمن اصول فقه اعلام یک روز به نام علم اصول است.

حجت‌الاسلاممحمدی افزود: این روز ممکن است در روز ارتحال شیخ انصاری و یا وحید بهبهانی تعیین شود که ابتدا نظر مراجع معظم و اکثریت حوزویان را جویا خواهیم شد.

همچنین  مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقران علامه طباطبایی گفت: دارالقرآن درصدد است تا کتاب شرح علامه بر کفایه را که قبل از انقلاب چاپ شده و اغلاطی هم دارد مورد بازبینی قرار دهد.

وی افزود: همچنین کار بازبینی شرح علامه بر نهایة الدرایة مرحوم کمپانی در حال انجام است و تجدید چاپ خواهد شد تا نظرات ایشان در علم اصول بیش از پیش نمایان  شود.

بیشتر بخوانید: حافظان قرآن آموزه‌های قرآنی را با حوادث جامعه تطبیق دهند بررسی موضوع حجاب از دیدگاه آیت‌الله فاضل لنکرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی انقلاب رمان قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا همراه با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و فرماندار سنندج با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه متاسفانه جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

استاندار کردستان مجدد این حادثه غم‌بار را به بازماندگان این مرحوم و مردم قهرمان پرور استان تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را مسئلت کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است، اظهار کرد: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعا به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات دینی، فضیلتی بالاتر از این نیست که انسان از بهترین و برترین داشته خود که همانا جان اوست برای رضایت و خشنودی خداوند از آن بگذرد و انفاق کند و به درجه ابرار که بالاترین درجات است برسد، افزود: بعضی انسان‌ها آنقدر در معنویت، خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیش می‌روند که صلاحیت رسیدن به این مقام را پیدا می‌کنند و امروز آرمان قهرمان، شیر مرد سنندجی توانست به این مرتبه از پاکی و شجاعت و انسانیت دست یابد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

مادر زنده یاد “آرمان بنفشی” در این دیدار ضمن ابراز دلتنگی، از استاندار کردستان درخواست کرد نام آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

روایت آرمانی که آرمانش رضایت خدا بود

بر اساس این گزارش؛ روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898949

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان