Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@16:41:59 GMT

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هوش مصنوعی تا سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۸۰۵

بنیاد ملی توسعه فناوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سهیل وطن‌دوست مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری در این مراسم با بیان اینکه فناوری زندگی روزمره و کسب و کار ما را متحول کرده است، گفت: با توجه به اینکه عمر فناوری 10 ساله است، یک کسب و کار نمی‌تواند بدون یک عمر دوام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه فناوری به هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین معروف است، افزود: در سال 1400، 2.5 میلیون شغل در حوزه هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در همسایگی ما کشورهایی وجود دارند که بیش از 17 میلیارد دلار از هوش مصنوعی سهم می‌برند که در این بین می‌توان به عربستان به میزان 3 میلیارد دلار، ترکیه 2 میلیارد دلار و امارات 1.5 میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 47 درصد از بازار هوش مصنوعی در اختیار کشورهای همسایه است، افزود: کشورهای همسایه مانند ترکیه، عربستان و امارات در برنامه‌های کلان خود برنامه‌ریزی کرده‌اند تا 10 سال آینده 12.5 درصد درآمد ناخالص خود را در حوزه هاب داشته باشند.

وطن‌دوست گفت: متاسفانه سهم ایران از هاب به اندازه‌ای ناچیز است که امکان مقایسه در آن وجود ندارد.

مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری دلیل سهم ناچیز ایران را در حوزه هاب در چهار فصل تقسیم‌بندی کرد و افزود: این مشکلات به دلیل کندی سازمان‌ها، قوانین، فاصله فارغ‌التحصیلان با نیاز بازار و از دست دادن افراد متخصص و مهاجرت آنهاست.

وی با بیان اینکه باید سازمان دولتی و خصوصی برای رفع این مشکل ایجاد شود، گفت: این سازمان باید ایجاد شود تا از طریق پژوهش مطالعاتی انجام و استانداردسازی نماید و از سوی دیگر فاصله بین نیروهای تخصصی و بازار را کم کند.

وطن‌دوست ادامه داد: ماموریت بنیاد ملی توسعه فناوری شامل پژوهش، آموزش و تجاری‌سازی است که در بخش پژوهش قرار است راهکارهایی در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرد. همچنین در بخش آموزش نیز از طریق مدارس چهارگانه (بلاک‌چین، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و مدیریت سرمایه) آموزش دهد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ترکیه درآمد فناوری هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپیس، الگوریتم جدید هوش مصنوعی ردیابی سیارک، به نام Tracklet-less Heliocentric Orbit Recovery یا THOR، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر آرشیوی از آسمان شب را بررسی کرد که توسط آزمایشگاه ملی تحقیقات نجوم نوری مادون قرمز (NOIRLab) نگهداری می شد. این الگوریتم برای انجام کار خود به ۵ رصد در طول ۳۰ روز از یک بخش خاص از آسمان نیاز دارد و آموزش داده شده است تا ۱.۷ میلیارد نقطه نوری را تنها در یک تصویر در هر فضا تجزیه و تحلیل کند.

ستاره شناسان همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر و تجزیه و تحلیل عکس های فضایی استفاده می کنند. برخی از هوش مصنوعی حتی ممکن است به نجات زمین از یک سیارک فاجعه آمیز کمک کند. اگرچه دانشمندان زمان زیادی را صرف جستجوی سیارک ها در فضا، از جمله در منظومه شمسی کرده اند، اما یافتن برخی از آنها بسیار چالش برانگیز است.

یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی حدود ۲۷۵۰۰ سیارک را در عکس‌های تلسکوپ موجود در معرض دید قرار داده است. الگوریتم هوش مصنوعی به دانشمندان کمک می کند تا سیارک ها را ردیابی کنند که برخی از آنها ممکن است روزی با زمین برخورد کنند. بسیاری از سیارک‌های جدید در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارند.

دانشمندان در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون سیارک را در این بخش از منظومه شمسی یافته اند، اما به نوعی، با وجود اینکه در عکس های تله فوتوی قدیمی قرار داشتند، هنوز نزدیک به ۳۰۰۰۰ مورد از آنها پیدا نشده بود. از این سیارک‌ها که در طی حدود ۵ هفته یافت شده‌اند، ۱۵۰ سیارک مسیرهایی دارند که می‌توانند آنها را به مدار زمین هدایت کنند، اگرچه به نظر می‌رسد هیچ کدام قرار نیست به این سیاره برخورد کنند.

بیشتر بخوانید:

پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید

با این حال، با توجه به اینکه یک سیارک می تواند آسیب قابل توجهی به زمین وارد کند اطلاع قبلی ضروری است.

کد خبر 849482 برچسب‌ها ناسا کره زمین هوش‌ مصنوعی نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید