Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یونهاپ، در حالی که پیش از این روزنامه  «چوسان ایلبو» کره جنوبی گزارش کرده بود چنانچه سئول مشارکت بیشتری در تامین هزینه‌ حضور سربازان آمریکایی در این کشور نداشته باشد، واشنگتن موضوع خروج چهار هزار نظامی خود را بررسی می‌کند مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به ویتنام گفت: تا کنون چین طرحی را نشنیده است و از ان بی اطلاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کردند مذاکرات مسئولان ارشد کره جنوبی و آمریکا برای رسیدگی به تامین هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی،  در تحولی بسیار نادر به دلیل زیاده خواهی واشنگتن شکست خورده است.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای تاکید کرده بود درخواست آمریکا برای تامین ۵ میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای استقرار نظامیان آمریکایی علت اصلی شکست این مذاکرات بوده است.

این بیانیه می افزاید چنین خواستی باعث نگرانی های عمومی در کره جنوبی شده و یک پسرفت در گفت و گوها بوجود آورده است.

نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند سئول در یک سال گذشته برای استقرار آنها نزدیک به ۸۹۶ میلیون دلار تخصیص داده است که واشنگتن می گوید این رقم باید به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد اسپر گفته است خیلی از خبرهایی را که در رسانه ها می خوانم کذب یا نادرست هستند اما ما به خاطر چنین موضوعاتی متحدان خودمان را تهدید  نمی کنیم.

گفته می شود هیچ یک از طرفین نتوانسته اند در این مذاکرات طرح قابل قبولی برای طرف دیگر ارایه کنند و پیشنهادهایی که مطرح شد نتوانست آنها را راضی کند و نهایتا مذاکرات به شکست انجامید.

جیمز دیهارت مذاکره کننده ارشد آمریکا گفته است که ما یک تقسیم بندی جدید برای هزینه ها به کره جنوبی اعلام کردیم اما متاسفانه آنها هیچ پیشنهادی که متناسب با درخواست ما باشد، ندادند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی پنتاگون واشنگتن مارک اسپر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی پنتاگون واشنگتن مارک اسپر کره جنوبی پنتاگون واشنگتن مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شود
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند