Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:56:19 GMT

بازار کتاب در خراسان‌رضوی رونق گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۰۹۸

بازار کتاب در خراسان‌رضوی رونق گرفت

افشین تحفه‌گر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف آبان ماه امسال در قالب برپایی سه رویداد فرهنگی شامل "نمایشگاه کتاب مشهد، طرح پاییزه کتاب و هفته کتاب" در مجموع ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب در این کلانشهر به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی با مراجعه و بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این شهر ظرف روزهای هشت تا ۱۵ آبان ماه جاری ۸۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان خریده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اجرای "طرحهای فصلی کتاب" را نیز فرصتی برای خرید تخفیف‌دار محصولات مکتوب از سوی مردم توصیف و بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین خاطر "طرحهای بهاره، تابستانه، پاییزه و عیدانه کتاب" را در حوزه عرضه و فروش عمومی کتاب اجرا می‌کند.

وی همچنین به رتبه کشوری "خوب" کشوری خراسان رضوی در قالب اجرای "طرح تابستانه کتاب" امسال اشاره و بیان کرد: کلانشهر مشهد در همین چارچوب بیشترین آمار خرید کتاب را در مقایسه با دیگر شهرهای کشور به نام خود ثبت کرد. 

حجم کم‌سابقه خرید کتاب 

تحفه‌گر در ادامه گفت: شهروندان خراسانی همچنین در قالب اجرای "طرح پاییزه کتاب" که امروز ۳۰ آبان به پایان رسید، در مجموع ۱۰ میلیارد ریال خرید کتاب داشتند که در این محدوده زمانی رقمی کم‌سابقه است. 

وی افزود: ۶۹ کتابفروشی در سطح خراسان رضوی برای مشارکت در اجرای "طرح پاییزه کتاب" ثبت نام کردند. از این تعداد ۵۱ کتابفروشی در مشهد و ۱۸ کتابفروشی در شهرهای تربت‌حیدریه، کاشمر، بردسکن و سبزوار از این فرصت برای عرضه و فروش عمومی کتاب بهره گرفتند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بخاطر استقبال مطلوب شهروندان خراسانی از "طرح پاییزه کتاب" اجرای آن در سطح استان تا پنجمین روز و در شهر مشهد تا هفتمین روز آذر ماه آتی تمدید شده است. 

وی گفت: شهروندان خراسانی همچنین در طول "هفته کتاب" از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جاری در مجموع سه هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خریدند. 

تحفه‌گر افزود: امروز ۳۰ آبان همزمان با آخرین روز "هفته کتاب" نیز "طرح کتابفروشی‌گردی" در حال اجرا است. ۱۵۰ کتابفروشی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مجری این طرح هستند.

خراسان رضوی با جای دادن ۸.۱ درصد جمعیت ایران در حوزه جغرافیایی خود، شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر ساکن دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند. افزون بر چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی نیز ساکن ۷۲ شهر این استان هستند. ۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی را مردان و ۴۹.۶ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند. یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی نیز "قشر جوان" به شمار می‌آیند.

۲۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی ۳۳۰ هزار دانشجو و سه هزار و ۷۵۷ نفر عضو هیات علمی را زیر پوشش خود دارند. ۳۷ موسسه علم و فناوری و ۹۸ شرکت دانش‌بنیان نیز در این استان دایر است. ۳۵ هزار طلبه نیز در قالب ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد در حوزه علمیه خراسان رضوی مشغول فراگیری و نشر علوم دینی هستند. جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی همچنین از خدمات ۲۰۱ کتابخانه مشارکتی و نهادی، دو میلیون ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و نیز ۴۸ ایستگاه مطالعه در سطح استان برخوردارند. از این تعداد ۵۰ کتابخانه در مشهد دایر است. خراسان رضوی ۸۱۷ ناشر نیز دارد که از این تعداد ۴۲۷ ناشر فعال هستند. ۴۰۰ واحد چاپخانه، لیتوگرافی و جعبه‌سازی هم در این استان دایر و ظرفیت ۲۰ درصد این واحدها به چاپ کتاب اختصاص یافته است. ن ٤٤١ ناشر و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات نیز در این حوزه از امور فرهنگی تجاری در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند.

برچسب‌ها بازار نشر طرح های کتابخوانی مشهد هفته کتاب نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب استانی خراسان رضوی بازار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر طرح های کتابخوانی مشهد هفته کتاب نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب استانی خراسان رضوی بازار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ کتابخوانی بازار نشر طرح های کتابخوانی مشهد هفته کتاب نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب استانی خراسان رضوی بازار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه‌های خورشیدی کشور برای تامین برق چاه‌های کشاورزی در خراسان رضوی نصب می‌شود و این استان پیشگام اجرای این طرح در کشور است.
علیرضا خدابنده افزود: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او گفت: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده افزود: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او گفت: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند