Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز خواستار برپایی هفته فرهنگی تبریز در باکو شد و گفت: تولیدات مربوط به تبریز در قالب هفته تبریز  در قالب یک بازار سنتی در این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر در دیدار جواد جهانگیرزاده، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با طرح این موضوع اظهار داشت: این هفته فرهنگی در قالبی متفاوت و در زمینه هایی همچون موسیقی، تئاتر خیابانی، خوشنویسی، صنعت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می تواند همراه باشد.

او یادآور شد: پیشنهاد نامگذاری ۱۴ مرداد سالگرد واقعه مشروطه را به عنوان «روز تبریز» را چندی پیش مطرح کرده ایم که این هفته فرهنگی تبریز می تواند همزمان با این روز برپا شود چرا که مشروطه به عبارتی خاستگاه تبریز است.

شهردار تبریز همزمانی این مناسبت با فصل گردشگری تبریز را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در صورت نهایی شدن از هم اکنون باید برنامه ریزی داشته باشیم تا تبریز در این رویداد حضوری قوی داشته و با تمام توان ظاهر شود.

ایرج شهین‌باهر در بخش دیگری با اشاره به لزوم جذب توریست از جمهوری آذربایجان برای تبریز خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه طی دهه‌های گذشته باکو شاهد تحولات بسیاری در حوزه شهری بوده است ولی تبریز برای مردم باکو همیشه «تبریز» بوده است. باید این علاقمندی را بالفعل کنیم تا تبریز برای مردم جمهوری آذربایجان مقصد گردشگری باشد.

او از افزایش ۷۰ درصدی گردشگری داخلی طی تابستان امسال در تبریز خبر داد و گفت: تبریز پیش از شهری گردشگری همواره به عنوان شهری اقتصادی معرفی شده است. تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای توجه به حوزه گردشگری بود که این افزایش میزان گردشگر در شهر نیز در اثر همان رویداد اتفاق افتاده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به منظور آشنایی مدیران شهرداری تبریز با سیستم مدیریت شهری باکو کارگاه های آموزشی و ... جهت انتقال تجربیات می تواند برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: باکو برای تبریز کشور دوست و همسایه است و تجربیات این کشور را از لحاظ اجتماعی و... می توان در تبریز نیز بومی سازی کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: تفاهم‌نامه مشترک برای تبادل تجربه بین شهرداری تبریز و باکو امضا می‌شود نقش بی بدیل گروه های موسیقی در رویداد تبریز 2018

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ایران شهرداری گردشگری موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز