Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا میرکریمی» کارگردان فیلم قصر شیرین که هفته گذشته به چین سفر کرده بود گفت: ظرفیت های فراوانی برای توسعه فیلمسازی میان ایران و چین وجود دارد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

میرکریمی در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز چین که امروز پنجشنبه منتشر شد با اشاره به فعالیت بازیگران و فیلمسازان حرفه ای در ایران افزود: روابط انسانی در فیلم ها با اهمیت است ایران در این عرصه قوی است و فیلم های خوبی تهیه کرده است و اکنون هم بسیاری از کارگردان های چینی روی همین مناسبات انسانی در فیلم ها تمرکز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «قصر شیرین» میرکریمی در چین مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است این فیلم تابستان امسال در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای جوایز بهترین بازیگر، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

این فیلم هفته گذشته در آکادمی فیلم پکن و دانشگاه چینگ هوا در پایتخت چین به نمایش درامد و جزو فیلم های برتر معرفی شده از سوی برنامه تبادلات فیلم راه ابریشم چین است.

میرکریمی در این باره به نشریه چینی گفت: از استقبالی که از فیلم در چین شد بسیار خرسند است ایران می تواند از فیلم های علمی، داستانی، فیلم های قدیمی و اکشن چین بیشتر فراگیری داشته باشد این نوع فیلم ها برای ایران جالب است.

این کارگردان ایرانی تصریح کرد تبادلات فرهنگی کشورها باید تقویت شود ایران و چین با یکدیگر آشنایی دیرینه دارند و می توانند همکاری های قویتری داشته باشند و فیلم های بیشتری از خود در جشنواره های بین المللی نمایش دهند.

بر اساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، او قصد دارد در ساخت فیلم و سریال های تلویزیونی برای کودکان درباره تبادلات فرهنگی و راه ابریشم با چین همکاری کند و اعتقاد دارد فضا برای همکاری های بیشتر وجود دارد.

وی پیشنهاد کرد کارگردانان روی زندگی عادی مردم در ساخت فیلم ها بیشتر متمرکز شوند و فیلم های واقعی تر بسازند زیرا داستان های خوب بازتاب گسترده ای دارد ضمن آنکه مردم تشنه تماشای فیلم هایی با داستانی های جدید و واقعی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان