Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه گزارش خود را در ارتباط با نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه داده است، از برگزاری نشستی میان ایران و آژانس در هفته آینده در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنج‌شنبه ۳۰ آبان) در بیانیه آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس اعلام کرد که گزارش او درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، شامل فعالیت‌های مربوطه آژانس در ایران طی ماه‌های گذشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ترجمه ایسنا از پایگاه اینترنتی آژانس، فروتا در اظهارات خود تصریح کرد: این گزارش شامل به روزرسانی‌هایی از گزارش سه ماهه قبلی من در رابطه با نصب تعدادی از انواع پیشرفته‌تر سانتریفیوژ در تاسیسات نطنز است که نه فقط برای اهداف تحقیق و توسعه، بلکه برای ذخیره اورانیوم غنی شده و از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در فردو است.

وی ادامه داد: من روز دوشنبه هفته جاری یک به روزرسانی دیگر ارائه و به شواری حکام اعلام کردم که ذخیره آب سنگین ایران از ۱۳۰ متریک تن عبور کرده است. ما کماکان شورای حکام را از روند اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطلع خواهیم کرد.

مدیرکل موقت آژانس همچنین اظهار داشت: آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقنامه پادمان‌ها ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها در ارتباط با نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه خواهد داشت.

فروتا افزود: همان‌طور که در هفتم نوامبر به شورای حکام گزارش دادم، آژانس وجود ذرات اورانیوم طبیعی با منشا انسانی را در مکانی اعلام نشده در ایران به آژانس، کشف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ما از آن زمان به تعاملات با ایران ادامه داده‌ایم اما اطلاعات بیشتری دریافت نکرده‌ایم و این موضوع هنوز حل نشده باقی مانده است. هفته آینده یک نشست میان آژانس و ایران در تهران برگزار خواهد شد تا درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو شود. ضروری است که ایران برای حل آن به درستی با آژانس همکاری کند.

مدیرکل موقت آژانس در ادامه از ایران خواست تا همکاری به موقع و کامل با آژانس، در اجرای توافقنامه پادمان‌ها و پروتکل الحاقی داشته باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی مساجد هفته کتاب اصفهان کتابخوانی سهمیه بندی بنزین هفته بسیج اردبیل آژانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین المللی برای توسعه علم هسته‌ای هست و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران