Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:53:56 GMT

مصرف گاز سی‌ان‌جی در سمنان ۲۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۶۷۱

مصرف گاز سی‌ان‌جی در سمنان ۲۳ درصد افزایش یافت

علی اکبر عرب عامری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هفته قبل از سهمیه‌بندی بنزین، مصرف گاز سی‌ان‌جی در استان سمنان یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۷۳ متر مکعب بود و از زمان اعمال سهمیه‌بندی، مصرف گاز سی‌ان‌جی در استان به یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۶۹ مترمکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین مصرف گاز سی‌ان‌جی در یک هفته گذشته مربوط به شهرستان سمنان و کمترین مصرف مربوط به شهرستان دامغان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۷۱ جایگاه سوخت فعال در استان سمنان وجود دارد و جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان نیز نسبت به تعداد خودوروهای موجود در استان قابل توجه است و تنها از ۲۵ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان استفاده می‌شود.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: استان‌های بزرگ مانند تهران از ۹۵ درصد ظرفیت جایگاه سی‌ان‌جی استفاده می‌شود و در استان سمنان تعداد جایگاه‌ها بیشتر از نیاز استان است و حتی اگر تعداد خودروهای استان سه برابر هم شود، در ارایه خدمت جایگاه های سی ان جی استان مشکلی پیش نمی‌آید.

کمبود گاز مایع در استان سمنان رفع می‌شود

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان ابراز داشت: سه برابر نیاز مصرفی استان به گاز ال‌پی‌جی در حدود یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ تن برای رفع نیاز به استان گاز مایع انتقال می یابد.

وی ادامه داد: رانندگان ناوگان عمومی و تاکسی های تلفنی با افزایش قیمت بنزین به مصرف گاز ال‌پی‌جی روی آوردند که موجب کمبود این نوع سوخت شد، اما اکنون کمبود گاز مایع رفع شده است.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان بیان کرد: نیاز واقعی استان ۴۰۰ تن گاز مایع در ماه است، اما ظرف مدت چهار روز از اصلاح قیمت بنزین ۲۵۰ تن گاز مایع مصرف شده است، یعنی در مدت چهار روز به اندازه ۲۷ درصد کل نیاز ماهانه در استان سمنان این نوع سوخت مصرف شد.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: گاز ال‌پی‌جی یا همان گاز مایع با وجود خطراتی که دارد از لحاظ قیمتی و مسافت کارکرد در خودروها، عملکرد خوبی دارد، اما  در سبد سوختی کشور تعریف نشده و استفاده از آن برای سوخت خودرو غیراستاندار و غیرمجاز است و در استان خودرویی که برای سوخت آن بنزین و گاز مایع تعریف شده باشد وجود ندارد و اگر باشد سهمیه به آن تعلق می‌گیرد.

در استان سمنان ۷۲ جایگاه سوخت گیری بنزین و نفتگاز و ۴۱ جایگاه عرضه گاز سی ان جی فعال است که علاوه بر جمعیت استان، به بیش از ۲۰ میلیون زائر رضوی ارایه خدمت می کند.

برچسب‌ها سمنان نرخ سوخت سهمیه بندی بنزین گاز مایع پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان نرخ سوخت سهمیه بندی بنزین گاز مایع سمنان نرخ سوخت سهمیه بندی بنزین گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ عباس عرب گفت: پلیس شهرستان سمنان با اشرافیت اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند به یک دستگاه کامیون تانکر دار مظنون شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ۱۸ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق به ارزش آن را ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال  کشف کردند .

راننده برای ادامه تحقیقات تحویل ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان شد.

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان