Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:35:38 GMT

در هفت سال اخیر حدود ۶۵ سد به بهره برداری رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۰۰۸

در هفت سال اخیر حدود ۶۵ سد به بهره برداری رسیده است

حاج رسولی ها بیان کرد: امروز ۱۷۹ سد وارد مدار بهره برداری داریم که حدود ۶۵ سد در هفت سال اخیر به بهره برداری رسیده که این هم به خاطر اولویت بندی بود که صورت گرفت که ناشی از تامین آب شرب مناطق بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،محمد حاج رسولی‌ها، معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور بعد از ظهر پنجشنبه (30 آبان) در نشست بررسی مسائل و مشکلات حریم و بستر رودخانه مند دشتی اظهار داشت: در ابتدای برنامه پنجم یک اولویت بندی صورت گرفت که سدهای بالای پیشرفت فیزیکی در اولویت اتمام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از طرفی نسبت به ایجاد طرح جدید در لایحه جلوگیری شد و تنها در این مدت دو یا سه طرح به لایحه اضافه شد که یکی از آنها در استان بوشهر و شهرستان تنگستان بوده است.

 

حاج رسولی ها بیان کرد: امروز ۱۷۹ سد وارد مدار بهره برداری داریم که حدود ۶۵ سد در هفت سال اخیر به بهره برداری رسیده که این هم به خاطر اولویت بندی بود که صورت گرفت که ناشی از تامین آب شرب مناطق بوده است.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از ۱۰۰ طرح فایناسی که در کشور وجود دارد دو طرح آن در استان بوشهر و شهرستان های دشتی و تنگستان است.

 

حاج رسولی ها بیان کرد: در دو سال اخیر تنها پروژه ای که در ردیف اعتباری قرار گرفت سد تنگستان بوده است.

 

وی با اشاره به دغدغه کشاورزان در خصوص حریم و بستر رودخانه مند اظهار داشت: در دو سال اخیر پیگیری‌های زیادی از سوی نماینده، استاندار و فرماندار صورت گرفته و این رودخانه شرایط خاصی به نسبت دیگر رودخانه های کشور دارد.

 

حاج رسولی ها بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید تصمیم خاصی برای این رودخانه گرفته شود که قرار شد نقاط حادثه خیز رودخانه که کمتر خطر پذیر هستند تفکیک کنیم.

 

وی یادآور شد: آن چیزی که نشان می دهد در راستای ضوابط و مقررات است ولی باید ویژگی خاص این منطقه نیز مد نظر قرار بدهیم.

 

حاج رسولی ها با بیان اینکه دغدغه کشاورزان دغدغه به حقی است، گفت: در یکسال اخیر ۵۴ هزار کیلومتر تعیین حریم بستردر سطح  صورت گرفته است.

 

وی از لایروبی پل مند با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: تلاش داریم بزودی نقاط حادثه خیز پل مند لایروبی آن را شروع کنیم.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته بسیج اصفهان مساجد اغتشاشات کتابخانه اردبیل هفته کتاب سد سازی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک

خانه بهداشت خوزنان با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.

این مرکز درمانی علاوه بر جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری، اهالی روستا‌های ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه