Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حسین وطن‌پور فلوشیپ سم شناسی و عضو هیئت علمی گروه سم شناسی و مسمومیت‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره شایع‌ترین مسمومیت‌ها در فصل سرما اظهار کرد: مسمومیت با گاز منو اکسید کربن (CO) که ناشی از وسایل گرمایشی غیر استاندارد است، یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌ها در فصول سرد سال به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی ادامه داد: از جمله وسایل گرمایشی غیر استاندارد می‌توان به ذغال‌های نیم سوخته اشاره کرد. گذاشتن کرسی در اتاق‌هایی که هواکش در آنها وجود ندارد، هم می‌تواند خطرناک باشد. کشور ما زلزله خیز است بنابراین ممکن است با یک جابه‌جایی ساده لوله بخاری‌ها از محل اصلی خود خارج شوند و به شکل ناخواسته هوای آلوده در فضای اتاق بپیچد که این موضوع می‌تواند مرگ افراد را به همراه داشته باشد.

این فلوشیپ سم شناسی درباره آلاینده‌های زیست محیطی افزود: در جامعه امروزی ما با بحث آلودگی هوا به علت خودرو‌های زیاد و کارخانجات به ویژه در کلان شهر‌ها رو به رو هستیم. بسیاری از آلاینده‌های زیست محیطی سرطان‌زا هستند. به طور مثال باران می‌تواند با هوای آلوده ترکیب شود و آلودگی خاک را به دنبال داشته باشد، بنابراین میوه‌ها و سبزی‌هایی که از این خاک می‌رویند، آلوده می‌شوند.

وطن‌پور تاکید کرد: نگهداری مواد دارویی بسیار اهمیت دارد. به طور کلی دارو‌ها باید در بسته بندی‌های استاندارد و در محل‌های خشک و خنک نگهداری شوند. با توجه به فصل و سن افراد شیوع مسمومیت‌ها متفاوت است به طور مثال در فصل پاییز میزان خودکشی‌ها افزایش پیدا می‌کند، در زمستان مسمومیت با گاز منو اکسید کربن بیشتر مشاهده می‌شود و در تابستان مسمومیت‌های تنفسی بیشتر شایع است.سالمندان از جمله افراد آسیب پذیر در برابر مسمومیت‌ها هستند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان سالمندان در هوای آلوده از خانه خارج نشوند.

او یادآوری کرد: آرام‌بخش‌ها رتبه نخست مسمومیت‌های دارویی را به خود اختصاص می‌دهند، افراد همچنین باید به حشره کش‌های موجود در خانه‌ها توجه ویژه داشته باشند، زیرا این حشره کش‌ها ممکن است به علت داشتن بسته بندی‌های غیر استاندارد یا استفاده نا‌مناسب مسمومیت افراد را موجب شوند. زنان خانه دار یا کارگرانی که در خانه‌ها یا کارخانجات نظافت می‌کنند هم باید در استفاده از شوینده‌ها دقت لازم را داشته باشند، زیرا در برخی موارد افراد این شوینده‌ها را با هم ترکیب می‌کنند، بنابراین ماده خطرناکی حاصل می‌شود که می‌تواند مسمومیت افراد را به دنبال داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: انواع مسمومیت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • با این روش‌ها در فصل بهار سرما نمی‌خورید
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • راهکارهای کاهش استرس