Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در مجموع از زمان راه اندازی نهاد دهیاری ها در روستاها تا شهریور امسال ۹۲۴ پایگاه آتش نشانی در روستاها راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دو مقوله استقرار خودروی آتش نشانی و مبحث پسماند در روستاها هیچگاه در ایران متولی نداشت و قبل از انقلاب هم به این موضوع توجه نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش ‌نشانی روستایی ارتقا یافته است.
جندقیان بیدگلی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند. به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقا یافته است.
وی اظهار داشت: مطابق مصوبه شورای‌ عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هر یک از این پایگاه‌ها ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهند داد.
جندقیان بیدگلی گفت: به عبارت دیگر، بیش ۴۸ درصد از کل پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی مجهز به خودرو آتش‌نشانی نیمه سنگین روستایی، در دولت یازدهم راه‌اندازی شده‌اند.
وی ادامه داد: صرفه جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش موثری خواهد داشت. چرا که میزان خسارات فعلی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است.
وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و بر اساس وظایف قانونی مندرج در بندهای ۳۰ و ۳۹ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفای حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده است که هر ساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز می‌شوند.

برچسب‌ها سعید رضا جندقیان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

به گزارش قدس خراسان، محمد همتی اظهار کرد: اعضای این خانواده به دنبال وزش توفان شدید در زیر آوار گرفتار شده بودند که با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، و اعزام تیم‌های امداد و نجات آتش نشانی به محل،‌ از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

مسوول روابط عمومی سازمان آتش نشانی سبزوار  با اشاره به اعزام ۲ تیم نجات از ایستگاه های ۲ و چهار آتش نشانی به محل حادثه، افزود:‌ در جریان این عملیات یک زن و مرد و کودک ۲ ساله آنان به سلامت از زیر آوار خارج شده و تحویل نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شدند.

دیگر خبرها

  • ۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی