Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفوی یک تولید کننده زعفران و فعال اقتصادی در خراسان رضوی با تاکید بر این نکته که در عرصه زعفران نیازمند سازمانی جهانی همچون اوپک هستیم، گفت: برای مدیریت تولید و صادرات زعفران، با راه اندازی این سازمان در کمتر از ۳ سال در ایران، چهار میلیارد دلار نصیبمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او با بیان اینکه زعفران نباید تحریم شود، چون هم غذاست و هم دارو، تصریح کرد:  عزت واقعی زعفران ایران را باید حفظ کنیم. اگر اپک زعفران (اوسک) راه اندازی نشود ما مجبور می‌شویم به زودی اجازه صادرات را از کشور افغانستان بگیریم.

این فعال اقتصادی در خراسان رضوی گفت: در این مقوله، کتابخانه زعفران، تالار گفتگوی زعفران و موزه زعفران را نیز خواهیم داشت.

مصطفوی افزود: اولین کار اپک زعفران (اوسک) آموزش به کشاورزان است، این سازمان قیمت جهانی و سطح زیر کشت را مدیریت می‌کند.
او با اشاره به اینکه چنانچه دست بر روی دست بگذاریم روزی افغانستان، زعفران را از دست ما درخواهد آورد، تصریح کرد: امروز کشور‌های اروپایی استاندارد‌های ما را قبول ندارند که راه اندازی «اوسِک» علاوه بر اینکه سالانه ۴ میلیارد دلار را نصیب‌مان می‌کند، سبب می‌شود استاندارد زعفران از آنِ ایران شود و این ایران باشد که قیمت جهانی و سطح زیرکشت را مدیریت می‌کند.   مصطفوی، آگاهی در زمینه جامعه شناسی را امری مهم در عرصه صادرات دانست و گفت: چنانچه جامعه شناسی نداشته باشیم نمی‌توانیم صادرات خوبی هم داشته باشیم.  
انتهای پیام//ف. ح
اوسک فرصت دیده شدن زعفران ایران را به جهان می‌دهد    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی زعفران صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران