Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فردین میلانی‌صدر» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروزه به منظور دورزدن تحریم‌ها با برخی شرکت‌های خارجی مبادلاتی وجود دارد، اظهار داشت: همین شرکت‌ها به کشورهای عضو FATF تعلق دارد و با پیوستن ایران به این نهاد، تحریم‌های یکجانبه آمریکا بیش از پیش رنگ می‌بازد.

وی ادامه داد: عضویت در این نهاد بین‌المللی به جهانیان ثابت می‌کند که ایران از شفافیت مالی برخوردار است و معامله و تجارت با آن نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میلانی» با بیان اینکه ضرری که از نپیوستن به FATF نصیب کشور می‌شود بسیار بیشتر است، گفت: ملحق شدن به این نهاد بین‌المللی موجب تسهیل ارتباط تجاری و مالی با بیش از ۱۹۰ کشور جهان می‌شود ولی نپیوستن به این نهاد به تحریم‌ها دامن می‌زند.

فعال سیاسی ارومیه‌ای با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌ از نیازهای ضروری بخش اقتصادی کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: ملحق شدن به این نهاد، افق روشنی پیش‌روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار می‌دهد و آنان را بیش‌ازپیش به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کند.

وی با بیان اینکه پیوستن ایران به FATF با تاخیر صورت می‌گیرد، گفت: کارشناسان اقتصادی با تحلیل و بررسی زوایای مختلف این موضوع بدون تردید می‌توانند به این مهم دست یابند که ملحق شدن ایران به آن منافع ملی را حفظ می‌کند و مانع از عملکرد جزیره‌ای در حوزه اقتصادی می‌شود.

«میلانی» با بیان اینکه برخی از منتقدان، پیوستن ایران به این نهاد را مانعی بر سر راه کمک‌ به گروه‌های جهادی می‌دانند، افزود: ایران با عضویت در این نهاد با کشورهایی که صاحب گروه‌های جهادی هستند، ارتباط بیشتری خواهد داشت. 

وی در خصوص نگرانی برخی‌ها از انتقال اطلاعات و گزارش‌های مالی و بانکی به خارج با پیوستن ایران به این نهاد، اظهار داشت: اطلاعات بیش از ۱۹۰ کشور به این نهاد منتقل می‌شود ولی تاکنون مشکلی برای آنها ایجاد نشده است؛ اگر فرایند مالی صحیح باشد هیچگونه خطر و مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ملحق شدن ایران به این نهاد بین‌المللی و شفافیت مالی نه تنها مشکلی به دنبال نخواهد داشت بلکه باعث خواهد شد قوه قضائیه نیز به راحتی اخلاگران اقتصادی و همچنین مفاسد اقتصادی را شناسایی و شکار کند.

به گزارش ایرنا FATF یک نهاد بین‌المللی بین دولت‌هاست که در سال ۱۹۸۹ توسط گروه جی ۷ برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تشکیل شد؛ این نهاد بین‌المللی ۴۸ توصیه ۴۰ مورد برای مبارزه با پولشویی و هشت مورد برای مبارزه با تانین مالی تروریسم تدوین کرد که کشورهای عضو موظف به تدوین قوانین داخلی برای اجرای این توصیه‌ها هستند.

به عبارتی مانند سایر کنوانسیون‌های بین‌المللی توصیه‌های FATF با تصویب قوانین داخلی در نهاد قانونگذاری کشور به این کنوانسیون می پیوندند و متعهد می‌شوند که با همکاری بین‌المللی به اهداف جهان‌شمول مبارزه با پولشویی ناشی از قاچاق مواد مخدر و تامین مالی تروریسم کمک کنند.

بخش عمده این معیارها در واقع شفاف‌سازی امور مالی و گردش حساب‌های بانکی و تراکنش‌هایی است که احتمال مخدوش کردن جریان مبارزه با تروریسم و پولشویی را دارد.

براساس این گزارش «گروه ویژه اقدام مالی» آخرین فرصت را برای تعیین تکلیف عضویت ایران در این نهاد تا حدود چهارماه دیگر اعلام کرده است که در صورت عدم پیوستن ایران به این نهاد بین‌المللی، کشورمان در لیست سیاه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها FATF آذربایجان غربی ارومیه احزاب سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه احزاب سیاسی آذربایجان غربی ارومیه احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه