Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل از زمین‌های کشاورزی استان خبرداد.

سید رضا امیری زاده با اعلام این خبر پیش بینی کرد امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی از ۵۵ هزار هکتار زمین‌های هرمزگان برداشت شود.
وی با بیان اینکه برداشت محصولات سبزی وصیفی استان امسال ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است، اظهار کرد: شرایط مناسب آب و هوایی و عملیات به زراعی از مهمترین دلایل افزایش محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: گوجه، پیاز، فلفل، خیار، بادمجان و هندوانه از جمله محصولات خارج از فصل هرمزگان است.
امیری زاده با اشاره به اینکه محصولات خارج از فصل هرمزگان به استان‌های فارس، خوستان، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی فرستاده می‌شود، تصریح کرد: این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برداشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل هرمزگان تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، عنوان کرد: شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس از مهمترین مناطق تولید محصولات خارج از فصل هستند.
وی در پایان افزود: محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل هرمزگان در فصل سرد سال تامین کننده بازار سراسر کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان