Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@05:23:25 GMT

"برنجِ ایرانی" شناسه‌دار شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۶۵۱۰

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از شناسه‌دار شدن برنج‌های تولید داخل خبر داد. ناطقان: دکتر محمدحسین عزیزی از شناسه‌دار شدن برنج‌های وارداتی و تولید داخلی از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام برنج‌های تولید داخلی شناسه کارگاهی دریافت کرده‌اند و حتی کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنجی هم که در فروشگاه‌ها وجود دارند، بر روی آنها آرم سازمان غذا و دارو و کد شناسه کارگاهی درج شده است و مردم می‌توانند آن را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیش از این نیز برنج‌های وارداتی برچسب اصالت دریافت کرده‌اند، افزود: وقتی محصولی کد اصالت دارد، به این معنی است که از مبادی قانونی وارد شده، ‌آنالیزهای لازم بر روی آن انجام شده، قانونی بوده و مشکلی ندارد. همچنین مردم می‌توانند از طریق پیامک کردن کد اصالت به شماره‌ای که بر روی برچسب درج شده، ‌از اصیل بودن کالا مطمئن شوند.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر برنج‌های داخلی کد کارگاهی دارند و برنج‌های خارجی نیز واجد برچسب اصالت شده‌اند، اظهار کرد: بر همین اساس هم سازمان غذا و دارو نظارت می‌کند و امکان تقلب در برنج به حداقل ممکن رسیده است؛ چراکه تمام مشخصات کالا، تولیدکننده و کد کارگاهی بر روی کیسه‌های برنج درج شده و امکان تقلب به حداقل رسیده است. در عین حال اگر در نظارت‌هایمان با موردی مواجه شویم که نسبت به عدم انطباق خورده و غیراستاندارد باشد، فورا شناسه تولیدکننده را باطل کرده و او  را جریمه می‌کنیم. برنج‌های خارجی اعم از هندی، تایلندی و... نیز دارای برچسب اصالت هستند و از طریق آن رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه البته قاچاق هم در این حوزه وجود دارد، گفت: گاهی گزارشاتی از قاچاق برنج و یا تغییر تاریخ مصرف کالاهایی چون برنج داریم که در صورت مشاهده و دریافت این گزارشات با افراد خاطی برخورد می‌کنیم. منبع: ایسنا برچسب ها: برنج ایرانی ، شناسه دار ، تولید داخل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برنج ایرانی شناسه دار تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

عرب با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه‌ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته عرب، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنر‌های تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنر‌های تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد