Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:36:10 GMT

چرا گوجه گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۹۱۸۳

اسد الله کارگر رئیس اتحادیه فرشندگان میوه و تره بار اظهار کرد:  دلیل گران شدن گوجه فرنگی  در روزه های اخیر تغییر فصل و کاهش محل های تولید این محصول و برودت هوا در بیشتر استان های کشور است.

اخبار اقتصادی - وی افزود: در حال حاضر در تهران و شهر های اطراف مانند کرج، قزوین و وارمین  گوجه ای برداشت نمی شود و تنها گوجه منطقه ای از بوشهر به تهران می آید و دیگر استان ها محصولی برای عرضه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت گوجه فرنگی موقتی است

رئیس اتحادیه فرشندگان میوه و تره بار ادامه داد: قیمت بالای گوجه روزهای اخیر ادامه دار نبوده و موقتی است و قیمت این محصول در هفته های آینده کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه در در میدان مرکزی شهر تهران 6 تا 10 هزار تومان است که فروشندگان این محصول در سطح شهر می توانند این محصول را حداکثر با 30درصد افزایش قیمت به فروش برسانند.

کارگر اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر فروشندگان میوه فروشان سود زیادی بابت فروش گوجه فرنگی از مردم دریافت نمی کنند و تنها این محصول را برای جوری جنس در مغازه ها عرضه می شود.

وی افزود:  فروشندگان تهرانی می توانند برای هرکیلوگرم گوجه با در دست داشتن فاکتور رسمی (از میدان مرکزی) 30 درصد بر روی محصول خود بکشند اما به طور معمول این محصول با سود کمتر و یا تنها با احتساب  هزینه های حمل و نقل به مغازه، به فروش میرسد.

رئیس اتحادیه فرشندگان میوه و تره بار در ارتباط با دلایل گرانی خیار نیز اظهار داشت: قیمت این محصول نیز به دلیل تغییر فصل و کاهش تولید افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر تنها خیار از جنوب کشور و گلخانه ها به بازار عرضه می شود.

مابه التفاوت هزینه حمل نقل میوه بعد از افزایش قیمت بنزین ناچیز است

وی در پاسخ به اینکه افزایش قیمت بنزین تاثیری بر بالا رفتن قیمت این محصولات دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت بیشتر میوه ها مناسب است و دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی و خیار نیز همانظور که گفته شد به خاطر تغییر فصل و کاهش تولید این محصولات در فضای باز است.

کارگر اظهار داشت: هر نیستان وانت می تواند سه تن محصول را حمل کند که با ضرب و تقسیم این رقم در مابه التفاوت بنزین مصرفی هر کیلوگرم میوه یا صیفی رقم قابل توجهی نمیشود.

وی اظهار داشت: به اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تاکید کرده ایم که بعد از اصلاح قیمت بنزین تغییری در قیمت محصولات خود نداشته باشند.

افزایش 10 برابری قیمت گوجه فرنگی در کمتر از چند هفته

گزارش های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار مصرف شهر تهران به 8 تا 11 هزار تومان افزایش یافته است و محصول عرضه شده در بازار کیفیت مناسبی نیز ندارد، این درحالی است که قیمت  هرکیلوگرم گوجه فرنگی تا چند هفته پیش  به قیمت هزار تومان به دست مصرف کنندگان م رسید.

یکی از مسئولیت های مهم دولت آن است از بروز نوسانات شدید قیمتی در جلوگیری به عمل آورد تا قیمت محصولی مانند گوجه فرنگی در کمتر از دو هفته 10 برابر افزایش نیابد اما دستگاه های مسئول نمی توانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و این مشکل هرساله تکرار می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گوجه فرنگی اخبار اقتصادی افزایش قیمت گرانی گوجه فرنگی میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود