Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین امروز شنبه-2آذرماه-  گفت: از باغ های استان قزوین ۲۵ نوع محصول باغی هسته دار و دانه دار برداشت می شود.

علی اکبری در ادامه با بیان اینکه عملیات داشت از مهم ترین مراحل باغداری است،افزود: در مرحله داشت و به نوعی خواب زمستانه درختان، باغداران با اجرای عملیات هرس،کود دهی، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برای بار دهی جدید بایدآماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول در این مرحله باغداران ضمن قطع آبیاری به باغات، نسبت به دادن کود‌های پتاسه، محلول پاشی تشکیل میوه (فروت ست)، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشک ‌ علیه بعضی از محصولات همچون گردو و زرد آلو اقدام کنند.

اکبری همچنین اظهار داشت: بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگ ها و میوه‌های ریخته شده پای درختان است.

این مسئول به کشاورزان توصیه کرد به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل آفت بیماری نسبت به هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی قزوین بر آماده سازی وسایلی همچون پلار باغی،دپوی مخلوط کاه وکود حیوانی و سیستم های نوین مانند توربین های بادی جهت کنترل سرمازدگی باغات تاکید کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی خواب کود سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری