Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@15:30:47 GMT

ویژه‌های رادیو در هفته بسیج معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۴۱۶۹

ویژه‌های رادیو در هفته بسیج معرفی شد

معاون صدا با اشاره به نقش رادیو در ثبت دلاوری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس و جامعه به تشریح ویژه برنامه‌های مرتبط با هفته بسیج پرداخت.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) از جمله اساسی‌ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمنان به حساب می‌آید، گفت: امام امت در پنجم آذرماه سال ۵۸ یعنی در مدتی کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب، فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند: و به برکت این دوراندیشی، هدایت انقلاب در مسیر تازه‌ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مردم دلسوخته و مسلمان که دل در گرو عشق به انقلاب و هدف‌های والای آن داشتند با آمادگی و اراده خلل ناپذیر برای پاسداری از دستاورد‌های انقلاب، گروه‌های مقاومت مردمی را در پایگاه‌های بسیج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند و در عرصه هایی، چون مبارزه با ضد انقلاب و منافقین، ۸ سال جنگ تحمیلی، سازندگی پس از جنگ، اشتغال، کارآفرینی و زدودن فقر از چهره جامعه همواره پیش قدم و آماده بودند تا آنجا که امروزه از شکل گیری تفکر بسیجی برای ساختن ایران اسلامی سخن به میان می‌آید و فرهنگ بسیجی از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می‌شود.

شاه آبادی با اشاره به برنامه‌های رادیو در هفته بسیج تصریح کرد: تأثیر رسانه ملی و به تبع آن نقش رادیو در ثبت دلاوری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در سال‌های حماسه، جنگ و انتقال مفاهیم و ارزش‌های به پا خاسته از تفکر بسیجی در جامعه، بی بدیل و ارزنده است. شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۴۰۹ برنامه، ۸۳ عنوان و به مدت ۸۶ ساعت به موضوع هفته بسیج می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۶۲ برنامه در قالب ۹ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.

شاه آبادی گفت: رادیو ایران برای مناسبت هفته بسیج تعداد ۴۵ برنامه را در قالب ۱۳ عنوان و به مدت هشت ساعت پیش بینی کرده است که از آن جمله برنامه «فرمانده» به بهانه رقابت دو گروه جوان موفق در قالب مسابقه پیش بینی شده است و با قرار گرفتن مدیران موفق سال‌های دفاع مقدس در کنار مدیران و جوانان نخبه امروز با طرح موقعیت‌های جنگی به مرور خاطرات سال‌های دفاع مقدس و توانمندی جوانان دیروز و امروز می‌پردازد. «خاستگاه مقاومت» نیز برنامه دیگری است که به تأثیری فراتر از مرز‌های ایران در راستای تشکیل نیرو‌های مردمی و حمایت از جریان‌های اسلامی می‌پردازد.

وی ادامه داد: رادیو ورزش تعداد ۴۰ برنامه را در قالب ۸ عنوان و به مدت ۹ ساعت پیش بینی کرده است که از آن جمله برنامه «فرهنگ بسیج، یک ملت بسیجی» است که به مدت ۲۸ دقیقه به صورت ویژه به چگونگی اشاعه فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران و دعوت از متولیان بسیج در حوزه ورزش و گفتگو با آن‌ها می‌پردازد.
هم نمایش بشنوید و هم برنامه‌هایی در حوزه تاریخ و سیاست
معاون صدا یادآور شد: رادیو نمایش تعداد ۲۳ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۶ ساعت پیش بینی کرده است و از جمله در نمایش «هم خانه» روایت سعید جانباز اعصاب و روان پخش می‌شود که دچار مشکلات روحی شدید شده است و هانیه دخترش به خاطر مشکلات پدر خواستگار خود را رد می‌کند. همچنین رادیو تهران تعداد ۱۹ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۵ ساعت پیش بینی کرده است که برنامه «روایت اخلاص» به طور ویژه به بیان پیشرفت‌های بسیج در حوزه زنان، گفتگو با بسیجیان و جهاد دانشگاهی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: رادیو گفتگو تعداد ۴۲ برنامه را در قالب ۱۲ عنوان و به مدت ۱۸ ساعت پیش بینی کرده است که «گفت و گوی روز» با محور تبیین سیاست‌های کلی سازمان بسیج مستضعفین در انقلاب اسلامی، «برنامه‌های کوتاه» با محور نامگذاری روز‌های هفته بسیج و «ویژه ۲۰ دقیقه ای» با نگاهی به دلایل تاسیس سازمان بسیج به صورت ویژه، از این جمله خواهد بود. همچنین ایرانصدا تعداد ۹۱ برنامه را در قالب ۲ عنوان و به مدت ۸ ساعت پیش بینی کرده و به طور نمونه مستند «تاریخ شفاهی ۱۹» به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه در مصاحبه و گفتگو با جواد منصوری، مصطفی میرسلیم، محمدرضا نقدی، احمد مسجد جامعی و حسین شیخ الاسلام به هفته بسیج می‌پردازد.

شاه آبادی با اشاره به سایر برنامه‌هایی که به موضوع بسیج و تفکر رادیو می‌پردازد، اشاره کرد و گفت: شبکه رادیویی فرهنگ تعداد ۲۵ برنامه را در قالب ۹ عنوان و به مدت ۷ ساعت پیش بینی کرده است که ۵ عنوان برنامه «مجله نیمروز»، «شنیدنی‌های تاریخ انقلاب»، «اعزامی از بهشت»، «جوانه ها» و «گفتارش» به مدت ۵ ساعت به این موضوع می‌پردازد. رادیو جوان نیز تعداد ۲۱ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۴ ساعت پیش بینی کرده که در برنامه «شکوه حماسه» فعالیت‌های بسیج در هشت سال دفاع مقدس تشریح می‌شود.
برنامه‌های معارفی و پزشکی هفته بسیج
وی با اشاره به برنامه‌های معارفی نیز بیان کرد: رادیو معارف تعداد ۵۹ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۱۳ ساعت پیش بینی کرده است که در ۴ عنوان از برنامه‌های مذکور با نام‌های «پیام ولایت»، «روایت عشق»، «مدرسه عشق» و «گفتگوی ۲۱» به مدت ۷ ساعت به موضوعاتی همچون برگزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره بسیج، سیره شهدای مدافع حرم، کارکرد‌های بسیج، اولویت‌ها و تبیین برنامه‌های هفته بسیج در گفتگو با مسئول سازمان بسیج پرداخته خواهد شد. رادیو قرآن نیز تعداد ۱۴ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۲ ساعت پیش بینی کرده است که برنامه «شجره طیبه» از دوم تا پنجم آذر به موضوع تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین با توجه به اسامی روز‌های هفته بسیج، به بررسی نامگذاری روز‌های این هفته خواهد پرداخت.

معاون صدا با اشاره به برنامه‌های پزشکی اعلام کرد: رادیو سلامت تعداد ۲۰ برنامه را در قالب ۸ عنوان و به مدت ۳ ساعت پیش بینی کرده است که در سه برنامه «یاد یاران» با معرفی کادر پزشکی بسیجی و ذکر خاطراتی از آنان، «سپید جامگان آسمانی» با محور آشنایی با شهدای بسیجی از کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس و «تپش مهر» با محور ارائه فعالیت‌های بسیجی جامعه پزشکی در سراسر کشور به این مهم می‌پردازد.

وی در پایان به برنامه‌های اقتصادی اشاره و اظهار کرد: رادیو اقتصاد تعداد ۱۰ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳ ساعت پیش بینی کرده است که در برنامه «ره یافت» نقش بسیج در عمران و آبادی و محرومیت زدایی کشور بیان می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حمید شاه آبادی هفته بسیج رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: نخستین برنامه پیاده‌روی خانوادگی ویژه کادر سپاه و بسیج و سپس همایش حکمت مطهر در راستای آشنایی با مبادی فکری شهید مطهری به شکل استانی و در همه شهرستان‌ها است.

وی تأکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، ۱۹ مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه‌ها است و بسیج جامعه زنان نیز مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری ویژه بانوان بسیجی برگزار خواهد کرد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری ده لیگ ورزشی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و حلقات میانی ویژه صالحین، تجلیل از خانواده شهدا و راویان پیشکسوت، دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091308

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم