Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی از قطع شدن اینترنت صدمه تبلیغاتی خوردند.شاید انتظار نداشتیم تا این حد رسانه‌های مختلف در مدیاهای متفاوت روی یکدیگر تاثیر مستقیم داشته باشند. اینکه فضای مجازی با شبکه‌های اجتماعی با از دسترس خارج شدن‌شان به دلایل امنیتی روی فروش تئاتر و سینما موثر باشند اتفاقی دور از ذهن نبود اما اینکه شبکه‌های اجتماعی روی بازخورد و بازدید برنامه‌های تلویزیونی و حتی سریال‌ها هم موثر باشند مسئله‌ای بود که در هفته گذشته بیش از بیش بر کارشناسان رسانه محسوس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزگاری که برخی از فیلم‌ها توانمندی تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی را ندارند و بخش عمده‌ای از تبلیغات‌شان در شبکه‌های داخلی به لطف فضای مجازی اتفاق می‌افتد و البته سابقه تاثیرگذاری هم بر آن دیده می‌شود، بدیهی است که عدم دسترسی به دنیای مجازی روی فروش فیلم‌ها تاثیرگذار بوده است.

اگرچه این اتفاق قابل بررسی و درمان است و می‌توان برای این اتفاق راه چاره‌ای تجویز کرد اما فیلم‌ها و تئاترهایی که به شکلی کاملا سهوی این فرصت تبلیغاتی را در این چند وقت اخیر از دست داده‌اند و در بحث گیشه از  قطع بودن اینترنت لطمه خورند می‌توانند شهادت دهند که دنیای مجازی و اینترنت در حوزه تبلیغات امری غیرقابل کتمان است و در واقع جدا از مشاغل اینترنتی و استارت آپ‌ها که در این مقال به آن نخواهیم پرداخت باید گفت شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات حضوری اساسی و تاثیرگذار دارند چراکه دنیای مجازی امروز بخش عمده‌ای از زندگی مخاطبان خود را درگیر کرده است و عملا می توان کلافگی کاربران را در جامعه حتی با چشم غیرمسلح نیز دید.

اما در بحث تلویزیون قصه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید. معمولا مد بود که رسانه ملی خودش از طریق آنونس‌ها و تیزرهای تبلیغاتی آثارش را معرفی و تبلیغ کند، درواقع بخش عمده‌ای از تولیدات تلویزیونی از طرق خود رسانه اطلاع رسانی می شد اما واقعیت این است که اکثر تولیدات رسانه ملی روی فضای مجازی نه تنها برای تبلیغات که برای بهتر دیده شدن حساب باز کردند در حقیقت دیده شده است که بسیاری از برنامه های تلویزیونی روی فضای مجازی برای دیده شدن حساب ویژه ای باز کردند بدین منوال که بخش اعظمی از بازخورد برنامه های تویزیونی اعم از سریال، برنامه های ترکیبی، گفت و گو محور و حتی مسابقات براساس وایرال هایی که در فضای مجازی می گیرند ایجاد موج می کنند.

متاسفانه یا خوشبختانه باید بگوییم برخی از تولیدات تلویزیونی در سناریو ابتدایی هر روزشان بخشی را تنها به بهانه و هدف دیده شدن و  کلیک خوردن در دنیای مجازی روی آنتن می برند. در واقع تیم تولید و بسیاری از مدیران تلویزیونی روی این بخش حساب ویژه ای باز می کنند. درحقیقت باید گفت اگر شرایط برای این سبک از تبلیغات مجددا مهیا نگردد بخش عمده ای از دیده شدن آثار مختلف در رسانه ملی هم دچار خدشه خواهد شد.

احتمالا دیده اید که سریال ها و برنامه های تلویزیونی در برش های مختلف تنها در محیط مجازی دیده می شوند و در تلویزیون و زمان آنتن بازخورد آنچنانی نمی گیرند و البته برخی از برنامه های تلویزیونی اصلا در تلویزیون دیده نمی شوند و در فضای مجازی هست که فرصت دیده شدن پیدا می کنند و البته برخی از برنامه های تلویزیونی و سریال ها تنها با هدف دیده شدن در دنیا مجازی ساخته می شود و ساختار ابتدایی برنامه براساس مخاطب مجازی چیده شده است.

با تمام این اوصاف باید گفت امروز دنیای مجازی بخش جداناپذیری از زندگی روزمره افراد و بخش مهمی از دلایل زنده ماندن تولیدات فرهنگی در سینما و تئاتر و البته تلویزیون است که در شرایط فعلی تاثیر آن برهمگان بیش از گذشته قابل بحث است.

برنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در‌ کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.

در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن‌ کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.

در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.

در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانه‌ای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.

وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به این‌گونه تولید محتوای کودک‌ کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رأی دادن در آن مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود، چرا که خلأ آن در منطقه احساس می‌شود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانه‌ای کم‌رنگ شده است.

معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیرمترقبه‌ای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.

در ادامه، مهدی صبایی وحید آقاپور به روی سن آمدند تا در کنار محسن برهانی معاون سیما جوایز تعدادی از منتخبان را اهدا کنند.

در بخش بازیگری از گروه تئاتر «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر به عمل آمد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم روی سن آمد و گفت: عروسک‌ها از مهم‌ترین‌ زبان‌های مشترک ما و کودکان است و کارشان این است که ما را به دنیای خیال ببرند. مدتی بود که حضور عروسک‌ها در تلویزیون کم‌رنگ شده بود. تلاش ما در برگزاری این جشنواره این بود که عروسک‌ها را با قدرت و باشکوه به تلویزیون برگردانیم و خاطره سازی این عروسک‌ها را که در دهه شصت و هفتاد پررنگ بود را دوباره احیا کنیم.

مدیر شبکه کودک اظهار کرد: ما شاهد ارسال بیست میلیون رأی به جشنواره دوم «عروسک‌خونه» بودیم ضمن این‌که ویدىوهای ما در این دوره از جشنواره در سراسر کشور ۲۴۰ میلیون تماشا داشت. این استقبال و همراهی مخاطبان حتماً انگیزه ما را برای ادامه مسیر بیشتر می‌کند.

در ادامه رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاج عبداللهی و مریم سعادت برای تجلیل از حسن دادشکر پیشکسوت نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه آمدند.

حسن دادشکر با ابراز تشکر از این مراسم نکوداشت گفت: آن چیزی که من و هم‌نسلان من انجام دادند چیزی جز وظیفه نبوده؛ من از سال ۱۳۵۰ با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه داد. م به امید این‌که نسلی از هنرمندان جدید را برای این کشور تربیت کنم.

این هنرمند پیشکسوت افزود: نمایش کودک فقط یک پدیده سرگرم‌کننده نیست، بلکه فرهنگ‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند.

من اینجا و هر جا که تریبونی بوده وظیفه خود دانستم و می‌دانم این بگویم که ما کارهایی زیادی در سطح کشور داریم که ملغمه‌ای از جیغ و هورا کشیدن است. این شکل از برنامه‌سازی کار درستی نیست. چرا در تلویزیون همه مثل هم کار می‌کنند و خلاقیت ندارند؟ چرا همه از بچه‌ها می‌خواهند جیغ و هورا بکشند؟ ما نباید تماشاگرمان را خسته کنیم و بعد از آنها بخواهیم که حیف و داد بکشند

وی عنوان کرد: با جیغ و دست هورا و تشویق فقط احساسات را تخلیه می‌کنیم؛ بنابراین به عنوان یک علاقه‌مند از مسئولان تلویزیون خواهش می‌کنم؛ و پیشنهاد می‌کنم که فکری برای این فرمول دست و جیغ و هورا بکنند.

دادشکر اظهار کرد: من خدمتگزار بچه‌های ایران هستم و از این جشنواره و همکاران و اساتید خودم که در این مراسم حضور دارند تشکر می‌کنم. ما نسلی بودیم‌ که‌ جز خدمت به فرهنگ و هنر به کار دیگری فکر نمی‌کردیم.

در ادامه، با پخش کلیپ‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی خاطره ساز دهه شصت و هفتاد از عادل بزدوده عروسک‌سازی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

وی در صحبت‌های کوتاهی گفت من بیشتر با عروسک‌ها زندگی می‌کنم و با آنها صحبت می‌کنم.

بزدوده افزود: خاطره‌ای هم دارم که مربوط به طراحی عروسک مجموعه «ماجراهای تا به نا» است. وقتی اسم عجیب‌وغریب «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» برای این عروسک انتخاب شدو ما اولین سکانس‌ها را کار می‌کردیم تنها کسی که در اولین پلان‌ها توانست این اسم را درست بگوید، مانی نوری ۶ ساله بود که برای ما شگفت‌آور بود. چون خانم برومند اصرار داشت که این اسم سیلاب بندی شود و آهنگین شود تا در ذهن‌ها ماندگار باشد.

انتهای پیام/

سید مرتضی حسینی

دیگر خبرها

  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد