Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:58:20 GMT

محتکر لاستیک خودرو در اردبیل جریمه شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۴۷۳۶

محتکر لاستیک خودرو در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی آذر روز شنبه افزود: با گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر نگهداری لاستیک به صورت تجاری و خارج از ضوابط تعیینی دولت، پرونده ای در این خصوص تشکیل شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت عرضه این اقلام از سوی سازمان های متولی و ذیصلاح در سطح جامعه، متهم لاستیک های فوق را اعلام موجودی نکرده بود و مدارک کافی بر عدم احتکار نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی و پس از بررسی دقیق مدارک و شواهد و تخلف این متهم محرز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: این فرد خاطی به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۲۶۴ میلیون ریال از بابت بهای مال از دست رفته و ۵۲۹ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت که در مجموع   ۷۹۳ میلیون ریال می شود، محکوم شد.

رحیمی آذر گفت: به منظور اثر بخشی هر چه بیشتر پرونده‌های مربوط به جرائم اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی واحتکار با سرعت و دقت رسیدگی و نتیجه اقدامات انجام شده نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: همکاری مردم به عنوان مهمترین مولفه نظارتی تعزیرات حکومتی کمک شایانی در انجام رسالت همکاران ما و در نتیجه کاهش تخلفات خواهد داشت و به همین دلیل از شهروندان تقاضا داریم موارد مشکوک به احتکار، گرانفروشی و کم فروشی را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با محتکران، مخلان اقتصادی و متخلفان صنفی نه تنها هیچگونه اغماضی نخواهد کرد بلکه با آنها به طور قاطع رفتار خواهد کرد.

برچسب‌ها تعزیرات حکومتی اردبیل احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی اردبیل احتکار تعزیرات حکومتی اردبیل احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حسین نجف زاده افزود: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم