Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه «فولاد یزد» در روزهای پایانی تابستان امسال بسیار خبرساز شد؛ در هفته‌ی آخر شهریورماه، حادثه برق‌گرفتگی در کارخانه فولاد یزد، جان یک کارگر را گرفت و به مصدومیت کارگری دیگر انجامید؛ درست یک هفته قبل از آن، در همین واحد فولاد، نشت گاز، موجب مرگ یک کارگر شده بود.

در همان زمان، تشکل‌های کارگری استان یزد، خواستار پیگیری اوضاع ایمنی در کارخانه فولاد یزد و قوی‌تر شدن بحث نظارت در این کارخانه قدیمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد) در ارتباط با شرایط فعلی این کارخانه و پیگیری‌های صورت گرفته، می‌گوید: پس از بروز حوادث مرگبار در فولاد یزد، جلسه‌ای با مدیرعامل کارخانه در وزارت کار برگزار شد که ما هم حضور داشتیم؛ در آن جلسه، یکسری مسائل تذکر داده شد. همچنین ایرادات ایمنی کارخانه بیان و در نهایت، قرار شد مشکلات موجود را رفع کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین خروجی‌های این جلسه،  بحث فعال شدنِ کمیته ایمنی و بهداشت کار در این کارخانه بود که این کمیته بایستی با نظارت دقیق بر اجرای آیین‌نامه‌های ایمنی و بهداشت کار تمرکز نماید.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد افزود: در آن جلسه، تصمیمات خوبی گرفته شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در فولاد یزد  بیفتد.

به گفته‌ی دهقانی، پس از برگزاری جلسه، در یک ماه اخیر  در فولاد یزد حادثه نداشتیم و این می‌تواند پیش‌درآمد خوبی بر تغییرات ایمنی و بهداشت کار در این کارخانه باشد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که معمولاً در کدام بخش‌های کارخانه‌های یزد، حادثه بیشتر اتفاق می‌افتد و آیا کارگران پیمانکاری به نسبت بیشتر در معرض خطر قرار دارند، افزود: در برخی کارخانه‌های یزد، کارگران پیمانکاری نیز داریم اما در فولاد یزد همه کارگران قرارداد مستقیم با خود کارفرمای اصلی هستند؛ بحث حادثه‌خیزی کارخانه به میزان رعایت اصول ایمنی و اجرای آیین نامه‌ها بستگی دارد؛ امیدواریم دیگر شاهد حادثه مرگبار در کارخانه‌های فولاد استان یزد نباشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران فولاد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود