Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در روند اعتراضات اخیر با نهایت متانت و بسیار عاقلانه رفتار کردند و باید بگوییم که مردم استان امام راحل در این بازه زمانی حفظ آبرو کرده‌اند. ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به رویداد وقایع اخیر مرتبط با افزایش نرخ بنزین اظهار داشت: مردم استان مرکزی در روند اعتراضات اخیر با نهایت متانت و بسیار عاقلانه رفتار کردند و باید بگوییم که مردم استان امام راحل در این بازه زمانی حفظ آبرو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بروز اعتراضات در برخی از شهرستان‌های کشور سبب شد تا خساراتی به اموال مردم و اماکن عمومی وارد شود اما این ضربه‌زدن‌ها در وهله نخست به ضرر مردم می‌شود زیرا با تخریب این اموال روند روزمره خود را مختل می‌سازند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ایراد مطالبات باید به شیوه گفتمان‌سازی صورت گیرد و برای زمینه‌سازی گفتمان‌سازی می‌توانیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده کنیم تا در نهایت فضای گفتمان‌سازی ایجاد شود، ایجاد فضای گفتمان‌سازی سبب می‌شود تا مطالبات عمومی تمامی اقشار به گوش مسئولان برسد و اجرای این روش بسیار حکیمانه‌تر از برهم زدن نظم عمومی است.

وی عنوان کرد: خطبه 216 نهج‌البلاغه به مباحثی در حوزه حقوق اشاراتی دارد که باید این مباحث را مورد توجه قرار دهیم، این خطبه به مسائل مربوط به دو حقوق اساسی و غیراساسی جامعه اشاره دارد که براین اساس می‌توانیم بگوییم حقوق اساسی به دولت و ملت ارتباط دارد و قانون اساسی کشور نیز ذیل این بخش تعریف می‌شود اما سایر قوانین عادی حقوق غیراساسی تلقی می‌شوند.

محکومیت اغتشاشات اخیر از سوی مسئولان و فرماندهان ارشد کردستانخروش مردم قزوین در محکومیت اغتشاشات اخیر/ مردم دارالمومنین قزوین حماسه دیگری را رقم زدندروایت تسنیم از آشوب‌های کر‌ما‌نشاه| وقتی پای گروهک‌های ضد‌انقلاب به اغتشاشات باز می‌شود

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تدوین قانون اساسی حکم سند افتخار برای این سرزمین را دارد که تقدیم خون‌بهای هزاران شهید والامقام پشتوانه این قانون است، تدوین قانون اساسی به تائید مردم رسیده است و پذیرش و تائید این برنامه از سوی بزرگان انقلاب از جمله امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برای ملت سندیت دارد.

دری‌ نجف‌آبادی بیان کرد: امروزه باید بکوشیم تا در اجرای صحیح قانون اساسی کوشا باشیم و این اجرای صحیح در صحنه عمل نیز مشهود باشد به طوری که اجرای صحیح حقوق، ارزش‌ها، اخلاق و کرامت در میان همگان نهادینه شود.

وی افزود: امروزه شرایط کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و همه ما باید همت خود را به کار بگیریم که بتوانیم از معضلات، مشکلات و توطئه‌های تعریف شده دشمنان داخلی و خارجی با نهایت دقت و کفایت گذر کنیم، بیان انتظارات غیرمعقول در چنین شرایطی صحیح نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ما نباید برای رفع معضلات و گذر از بحران‌ها به انتظار وقوع  یک معجره بنشینیم زیرا وقوع معجزه در این شرایط تنها با به کار گرفتن همت، مجاهدت، ایثار، فداکاری و تدبیر صحیح زندگی ملت ممکن است.

دری‌ نجف‌آبادی عنوان کرد: ملت ما باید ضروریت‌های زندگی را به درستی تشخیص دهند زیرا نبود برخی از اقلام در زندگی فاقد ضرورت است، امکانات کشور در شرایط فعلی محدود است و می‌شود از راه‌های نامشروع به مال‌اندوزی بپردازیم اما ترویج فرهنگ قناعت در میان مردم نوعی مجاهدت است که با رعایت این مجاهدت در یک بازه زمانی چندسالی سبب رونق و چندبرابری شدن اقتصاد ملی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل شدن برخی از کشورهای جهان به ابرقدرت‌های امروزی در حوزه اقتصاد تنها به پشتیبانی اراده ملت آنها امکان پذیرفته است و ملت ما باید بدانند که با حذف تجمل‌گرایی و ممانعت از صرف هزینه‌های غیرضرور می‌توانیم اقتصادی شکوفا در کشور داشته باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اخذ تصمیمات کارآمد برای برطرف شدن معضلات در استان مرکزی نیازمند گسترده‌تر شدن دامنه اختیارات استان‌ها از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم به این مسئله توجه شود.

دری‌ نجف‌آبادی افزود: یکی از راه‌های عبور از معضلات استان مرکزی تبدیل منابع و نقدینگی استان به سرمایه در گردش است که با تحقق این مسئله و اعمال مدیریت صحیح منابع مالی می‌توانیم از میان معضلات بگذریم، همچنین ترویج امید به آینده لازمه عبور از شرایط دشوار و بحرانی کشور است.

انتهای پیام/720/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند