Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش جمعه شب با حضور مدیرعامل و معاونان منطقه آزاد و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی ایران،رییس موزه موسیقی،دبیرجشنواره موسیقی نواحی ایران، کیوان ساکت از اساتید موسیقی کشور، جمعی از مسئولان محلی و کشوری، هنرمندان و ساکنان جزیره مرجانی و با اجرای ویژه گروه‌های منتخب، در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم طبق نظر هیات داوران از  مجموع ۴۵ اثر منتخب راه یافته به جشنواره، گروه موسیقی زاروگه از استان هرمزگان جزیره زیبای هرمز، گروه موسیقی تشکار از استان بوشهر وگروه موسیقی آوای دل از استان سیستان و بلوچستان به عنوان گروهای برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 همچنین از گروه های میهمان، گروه موسیقی بومیان جزیره، کیو ۲۸ و کیش مهر و حامیان جشنواره با اهداء لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

مسعود رهبری مدیر هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش در این مراسم با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تمامی مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، استقبال گروه های موسیقی سواحل جنوب را خوب و گسترده توصیف کرد. 

وی، در برگیری سواحل جنوب،  نحوه اجرا و حضور گروه های موسیقی  و اجرای آثار منتخب در مناطق مختلف جزیره کیش از جمله خانه بومیان، بندرگاه و فرودگاه و  در منظر گردشگران و کیشوندان را از ویژگیهای و تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته عنوان کرد.

رهبری، با تقدیر از حامیان جشنواره موسیقی کیش خاطر نشان کرد: در جشنواره اول ۷۰ درصد حمایت ها توسط سازمان و ۳۰ درصد توسط بخش خصوصی انجام شد ،اما در جشنواره دوم تلاش شد تا در روندی متفاوت ۷۰ درصد حمایت از سوی بخش خصوصی صورت بپذیرد و ۳۰ درصد توسط سازمان انجام شد و علاوه بر این سازمان منطقه آزاد کیش نقش ناظر را در این دوره برعهده داشت.

همچنین در این آیین کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز مطرح کشورمان نیز با نوازندگی سه تار، حاضران را به وجد آورد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی طی سخنانی  گفت: در بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره  با ظرفیتی ارزشمند و متنوع از موسیقی نواحی ایران از سواحل خلیج فارس تا کرانه های دریای عمان روبرو شدیم. 

سعید پور علی با اشاره به اینکه موسیقی نواحی جنوب ایران از خلیج فارس تا دریای عمان سرشار از آواهای موسیقی تنیده با زندگی، فرهنگ و اقتصاد این مناطق است اضافه کرد: ظرفیت های بی بدیل موسیقی و نواهای این منطقه، با توجه به شرایط روز و فرآیند صنعتی شدن نیازمند بازخوانی،خلاقیت و کشف استعداد های درخشان نواحی جنوب است و برگزاری جشنواره های موسیقی راهکاری موثر برای رسیدن به این اهداف است.

سعید پور علی، ابلاغ صلح مهرورزی و معرفی نواهای غنی موسیقی محلی در سطح ملی و بین المللی را  از دیگر اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: موسیقی اصیل ایرانی بویژه موسیقی محلی مناطق جنوب برای تمامی زوایای زندگی از جایگاهی اثر گذار برخوردار است و معرفی این داشته های غنی با برند موسیقی خلیج فارس و معرفی کیش؛ فراگیری،دربرگیری و اثر گذاری بیشتری در روند تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری این مناطق خواهد داشت. 

وی افزود: تمام ظرفیت در جنوب کشور باید صرف احیای نظامات ساحل نشینی به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی و یکی از جاذبه های گردشگری شود و خوشبختانه این دیدگاه مد نظر  معاونان فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در خطه جنوب کشور است و  در اولین فرصت نشست معاونان فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد جنوب کشور  برای هم افزایی برگزار خواهد شده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش همچنین از تاسیس دبیرخانه جشنواره  جنوب با محوریت جزیره کیش و با حضور منطقه آزاد اروند منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد چابهار خبر داد.  

دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان " موسیقی نواحی جنوب ایران (از خلیج فارس تا دریای عمان ) چهارشنبه شب با حضور هنرمندان، گردشگران، کیشوندان، مدیرعامل و جمعی از مسئولان  منطقه آزاد  کیش و طنین نواهای موسیقیایی هرمندان بندر هرمز در کرانه های جزیره کیش و برروی شناور گردشگری اوستا گشایش یافت و جمعه شب در مرکز همایشهای بین المللی کیش به کار خود پایان داد. 

  توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی جوامع محلی به عنوان یکی از برنامه های راهبردی سه ساله منطقه آزاد کیش از جمله شاخصه ها و اهداف این رویداد فرهنگی و اجتماعی ذکر شد.

 در مجموع ۶۰ اثر از نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق ساحلی جنوب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این آثار ۴۵ اثر مرتبط با جشنواره توسط هیات داوران انتخاب و به جشنواره راه یافته بود.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی نواحی کیش دریای عمان استان هرمزگان جزیره کیش جشنواره میراث فرهنگی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی کیش دریای عمان استان هرمزگان جزیره کیش جشنواره میراث فرهنگی خلیج فارس جشنواره موسیقی نواحی کیش دریای عمان استان هرمزگان جزیره کیش جشنواره میراث فرهنگی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت

برگزیدگان بخش‌های کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و طنز چندرسانه‌ای هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفرات اول تا سوم برگزیدگان پنج بخش اصلی جشنواره «طنزپهلو» اعلام و تقدیر شدند.

اسامی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به شرح زیر است:

در بخش داستان طنز: 

ایمان ابیلی جایزه نفر چهارم، تقدیرنامه و جایزه دو میلیون تومانی را به خود اختصاص داد.

جایزه نفر سوم این بخش که تقدیرنامه،تندیس جشنواره و ۵ میلیون تومان بود به وحید حاج سعیدی از استان گلستان رسید.

نفر دوم مریم ابراهیمی از قم بود که جایزه ۷ میلیون تومانی این بخش را دریافت کرد و جایزه اصلی این بخش که تقدیرنامه، تندیس و جایزه ۱۰ میلیون تومانی بود به سعید قلی‌زاده از آذربایجان شرقی رسید. 

در بخش شعر طنز: 

علی سلیمیان از اصفهان در رتبه چهارم قرار گرفت. علی‌اکبر مدرس‌زاده از استان البرز در رتبه سوم، سعید زینلی‌زاده از کرمان در رتبه دوم و محمدحسن صادقی از تهران در رتبه اول قرار گرفت.

در بخش نثر طنز: 

افشین محمدی از کرمانشاه در رتبه چهارم، محمد زندی از تهران در رتبه سوم، محمدرضا زروندی از قم در رتبه دوم، عباس احمدی از قم در رتبه نخست قرار گرفتند.

در بخش کاریکاتور و کارتون: 

محمدعلی رجبی از اصفهان در رتبه چهارم، سالار عشرت‌خواه از آذربایجان شرقی در رتبه سوم، حسن امیدی از تهران در رتبه دوم، هیبت احمدی در رتبه اول قرار گرفتند.

در بخش طنز چندرسانه‌ای: 

سیدمحمد جواد کیش‌بافان از خراسان رضوی در رتبه چهارم، محمدمهدی رضایی از خراسان رضوی در رتبه سوم، مصطفی صاحبی از تهران در رتبه دوم و سیدحمید علیزاده از خراسان رضوی در رتبه قرار گرفتند.

در پایان مراسم رسول نجفیان و ناصر وحدتی (خواننده محلی) چند قطعه موسیقی اجرا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد