Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:44:02 GMT

اشعه فرابنفش بادیگارد ماهی قزل‌آلا خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۸۷۹

اشعه فرابنفش بادیگارد ماهی قزل‌آلا خواهد شد

ایسنا/مرکزی بر روی ورودی آب واحدهای پرورش ماهی قزل‌آلا استان مرکزی سیستم اشعه فرابنفش نصب می شود.

رئیسی متخصص بهداشت آبزیان در کارگاه آموزشی که با حضور واحدهای نمونه پرورش ماهی استان مرکزی و به همت امور آبزیان جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به مواردی درخصوص گندزدایی واحدهای پرورش ماهی افزود: گندزدایی در وهله اول به دو نوع شیمیایی و فیزیکی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: روش های متداول شیمیایی گندزدایی شامل استفاده از کلر، ازن و ضد عفونی کننده ها(معمولا فرمالین) هستند که این روش‌ها ایراداتی دارند.

رئیسی با بیان اینکه کلر اساسا برای ضدعفونی استخر ماهی قابل استفاده نیست، زیرا برای موجودات زنده کشنده است، اظهار کرد: مواد ضدعفونی کننده از جمله فرمالین نیز به شدت برای محیط زیست خطرناک و سرطان زا هستند و پرسنل واحد پرورش ماهی را تهدید می‌کنند، استفاده از گاز ازن نیز هزینه زیادی دارد، بعلاوه اینکه تماس با ازن برای انسان کشنده است.

وی افزود: پس بهتر است به سمت استفاده از روش های فیزیکی گندزدایی مثل اشعه فرابنفش یا UV برویم. این اشعه در طول موج ۲۰۰ الی ۲۸۰ نانومتر، معروف به UVC، خاصیت ضد میکروبی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند رشته‌های DNA و RNA موجودات تک سلولی را متلاشی کند.

رئیسی اضافه کرد: البته حتی با استفاده از اشعه فرابنفش نیز به گندزدایی شیمیایی نیاز است چراکه اگر تخم ماهی یا خود ماهی ناقل باشند کاری از اشعه برنمی‌آید.

براساس این گزارش، براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور واحدهای پرورش ماهی باید تا پایان سال ۹۸، در ورودی و خروجی سیستم آب خود دستگاه‌های ضدعفونی کننده مدرن نصب کنند.

سیستم اشعه فرابنفش UV ارزانترین و در عین حال کاراترین سیستمی است که واحدهای پرورش ماهی می‌توانند برای انجام دستور سازمان دامپزشکی استفاده کنند ولی با توجه به اینکه  در شرایط موجود هزینه اینکار برای فعالان این حوزه زیاد است، در مذاکرات پرورش دهندگان، شیلات، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در نهایت مقرر شد که واحدهای پرورش ماهی قزل‌آلا در استان مرکزی فقط بر روی ورودی آب خود سیستم اشعه فرابنفش نصب کنند و در خروجی آب الزامی به نصب این تجهیزات نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش ماهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی / فیلم
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان