Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:00:33 GMT

مجمع خیرین سلامت به هیچ استانی نگاه ویژه ندارد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۹۳۷۱

مجمع خیرین سلامت به هیچ استانی نگاه ویژه ندارد

ایسنا/قم معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه هدف مجمع خیرین توزیع عادلانه امکانات و تحقق عدالت اجتماعی است، افزود: مجمع به کشور به عنوان یک کل نگاه می‌کند و به هیچ استانی نگاه ویژه ندارد.

سید محمد طباطبایی در نشست خبری مجمع خیرین سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: بحث مشارکت مردمی از گذشته مورد توجه نخبگان و عموم مردم جامعه بوده است و امروزه در سراسر جهان نیز نهادهای مردمی نقشی برجسته دارند و تاثیر آن‌ها فراتر از حد معمول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسات خود با مسئولین و فعالان حوزه سلامت کشور، بارها به لزوم جذب مشارکت مردمی در زمینه سلامت اشاره کردند، مجمع خیرین سلامت کشور نیز طبق رهنمودهای رهبری با هدف تجمیع ظرفیت‌های مردمی در حوزه سلامت تشکیل شد و تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال در حوزه سلامت هزینه کرده و حدود ۵ هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیرین ساخته شده و یا مرمت و تجهیز گشته است.

معاون مشارکت مردمی و رسانه ای مجمع خیرین سلامت عنوان کرد: ۱۱۰هزار خیر در سراسر کشور با مجمع خیرین حوزه سلامت ارتباط دارند، مجمع علاوه بر امور سخت افزاری مانند تجهیز و نوسازی مراکز به امور نرم‌افزاری مورد نیاز بیماران نیز می‌پردازد، برای مثال تلاش بر هدایت خیرین به حمایت از پروژه‌های پژوهشی حوزه سلامت و حوزه پیشگیری است، اگر خیری یک پروژه پژوهشی را حمایت کند می تواند نتیجه پروژه را با نام خود به ثبت برساند.

نقش پررنگ روحانیت در حوزه سلامت

وی ادامه داد: روحانیت در حوزه سلامت نقشی ویژه داشته است که متاسفانه مغفول مانده و بسیاری از آن اطلاعی ندارند، در همین راستا در هفته جاری همایش تجلیل از روحانیون فعال در حوزه سلامت برگزار خواهد شد، رسالت این همایش تبیین موضوع و تشویق در جهت افزایش مشارکت مردمی است.

لزوم ارائه خدمت منطبق با نیاز سنجی

طباطبایی بیان کرد: فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت با دانشگاه‌های علوم پرشکی هماهنگ است و مجمع خدمات خود را منطبق با ضرورت‌های اعلام شده و نیاز سنجی کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌دهد، رهبر انقلاب نیز در دیدار با خیرین بر همکاری و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کردند.

معاون مشارکت مردمی و رسانه ای مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت یک مجموعه است و به کشور به عنوان یک کل واحد نگاه می‌کند، به هیچ استانی توجه ویژه ندارد و صرفا میزان نیاز و ضرورت مناطق را در ارائه امکانات در نظر می‌گیرد و بر این اساس استان‌ها و شهرستان‌های محروم در اولویت قرار دارند، برخی خیرین مراجعه کرده و شهر خاصی را برای حمایت خود در نظر دارند، ما مناطق محروم‌تر و ضرورت‌های موجود را به آن ها می‌گوییم اما در نهایت این خود خیر است که تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: حتی در برخی شهرهای حومه‌ای استان‌هایی مانند تهران و قم نیز نیاز ویژه به تاسیس مراکز درمانی وجود دارد، مطالبه‌ی ما توزیع عادلانه است، وظیفه ما نیز هدایت خیرین محترم به حوزه‌های ضروری سلامت است که فرهنگ سازی رسانه‌ای نیز نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجمع خیرین سلامت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

یکی از مهم ترین راهکارها برای تحقق مشارکت مردم در توسعه ابرپروژه های کشور، به کارگیری سرمایه های مردم در جهت تامین مالی منابع موردنیاز جهت توسعه این پیشران های اقتصادی است که باید به صورت خرد و از طریق مطمئن به افراد اختصاص یابد. هر پروژه تولیدی نیز باید حداقل به میزان بهره بانکی، سودده باشد؛ بنابراین در مدل مذکور برای بسترسازی جهت تامین مالی توسعه پیشران های اقتصادی کشور، باید بهره مندی از حداقل سود بانکی و تضمین این موضوع باشد؛ همچنین باید به شکل انتقال سهام پروژه در بازار سرمایه انجام شود زیرا انتشار اوراق با سودی بالاتر از بهره بانکی، برای بسترسازی مطمئن جهت سرمایه گذاری خرد مردمی، راهکار قابل قبولی نیست و مردم نیز در شرایط تورمی کشور، خرید دارایی را ترجیح می دهند

راهکار اصلی تحقق بسترسازی برای جذب سرمایه های خرد مردمی به سمت پیشران های اقتصادی، اعطای سهام پروژه به همراه تضمین سود حداقل بانکی است که این مفهوم ذیل مدل تامین مالی شرکت سهام عام پروژه قرار دارد. مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه، محدودیت‌های سنتی را می‌کاهند و با توانمندسازی سرمایه‌گذاران خرد، زمینه‌ساز جهش در تولید و رسیدن به توسعه پایدار می‌شوند. این رویکرد، با بهره‌گیری از سهام ممتاز سودی که کف سود بانکی را تضمین می‌کند، اعتماد لازم برای جلب مشارکت‌های عمومی را فراهم می‌آورد و به سرمایه‌گذاران خرد امکان می‌دهد با ریسک پایین‌تر در پروژه‌های سودآور بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.

این مدل تضمین درآمد را در کنار توزیع عادلانه‌تر ثروت و تقویت مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی می‌آورد. در این مسیر، نقش دولت بسیار حیاتی است، زیرا حمایت و ترویج دولت می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای در موفقیت این مدل‌ها تأثیرگذار باشد. استفاده از این مدل‌ها راهکارهایی نوآورانه برای دعوت سرمایه‌گذاران خرد به عرصه‌های مهم اقتصادی، از جمله صنعت نفت، است و دولت‌ نقش کلیدی در تسهیل و ترویج این مدل‌ها دارد.

مشارکت عمومی در توسعه پیشران های اقتصادی کشور به‌واسطه‌ی پتانسیل بالای سودآوری و اهمیت استراتژیک این صنعت در اقتصاد ملی، فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه پایدار و کاهش وابستگی به سرمایه‌گذاری‌های دولتی ارائه می‌دهد استفاده از مدل‌های تامین مالی مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه و سهام ممتاز سودی، نه تنها امنیت سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند بلکه زمینه‌ساز مشارکت‌های وسیع‌تری می‌شود که به دموکراتیزه کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه‌تر ثروت کمک می‌کند.

رویکرد جدید بسترسازی در توسعه  نه تنها به تضمین درآمدها کمک می‌کند، بلکه با افزایش مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، پایه‌های یک اقتصاد پویا و مردم‌سالار را مستحکم‌تر می‌سازد. با تحقق این مشارکت‌ها و توسعه پیشران های اقتصادی کشور، نه تنها منافع ملی حفظ می‌شوند بلکه مسیر توسعه اقتصادی کشور با استفاده بهینه از منابع داخلی و خارجی به شکلی پایدار و مؤثر ترسیم می‌شود. این تغییرات، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای اقتصاد و مردم کشور است، جایی که هر فردی می‌تواند به طور مستقیم در رشد و شکوفایی ملی سهیم باشد.

دیگر خبرها

  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران